Nava Borcea pluteste din nou pe Dunare, dupa ce a fost restaurata la Santierul Naval de la Cernavoda. Nava cu zbaturi Borcea este prima nava de productie romaneasca propulsata cu ajutorul aburului si ultima nava cu zbaturi construita in Europa, fiind lansata la apa, pentru prima data, in 1914. Restaurarea navei, care pastreaza in totalitate piesele originale, a costat aproximativ 600.000 de lei si a durat 7 ani. Nava Borcea este inscrisa in patrimoniul national la categoria tezaur, cea mai inalta clasa a patrimoniului, la pozitia a treia. Constructia ei a inceput in 1911 la Turnu Severin, desi pana atunci, inginerii romani construisera doar barje, slepuri, mici ambarcatiuni. In viata ei de peste un secol, nava Borcea a fost si iaht al printului mostenitor Ferdinand, pana la inceputul primului Razboi Mondial. Ulterior a fost folosita ca atelier mecanic mobil pentru navele de lupta de pe Dunare, apoi a ajuns obiect de sechestru in URSS, ca despagubire dupa razboi, pana in 1963. In 1983 a fost transferata la Palatul Copiilor Braila, iar in 2010 a trecut la Inspectoratul Scolar, tot in subordinea Ministerului Educatiei. Vaporul, cu o capacitate de 200 de persoane, este destinat activitatilor educative ale elevilor, efectuand excursii pe Dunare.