MAGAZIN: Dezvaluirea unei intalniri din 1975 (Autor: Dan D. Farcas)
Un fost pilot militar s-a decis sa rupa tacerea care i-a fost impusa, de aceea el s-a gandit sa faca publice anumite intamplari care au avut loc acum mai bine de 40 de ani atunci cand el era inca pilot. Capitanul Larry Jividen pilota pe 6 februarie 1975 un T-39D Sabreliner, un avion militar utilitar. El era intr-un zbor special de antrenament alaturi de cinci ofiteri navali. Pilotul a servit 9 ani ca ofiter in marina navala, iar apoi s-a inscris pe linii comerciale. El a decolat in amurg pentru a face un circuit care initial trebuia sa dureze doua ore. Acest circuit trebuia sa inceapa de la Statia Aeriana Navala din Pensacola, Florida si sa se termine tot in acelasi loc. Atunci cand zbura la atitudinea de 10.000 de metri, pilotul a zarit ceva neobisnuit ce zbura pe langa el, acest obiect fiind asemanator unei lumini solide, rosii, pozitionata la ora 1.00. Pilotul a explicat lucrurile pe care le-a vazut:
- Lumina aceasta era speciala pentru ca nu clipea cum fac luminile anti-coliziune. In momentul acela m-am intrebat daca aceasta lumina putea fi un trafic special, dar nu eram sigur de acest lucru asa ca am apelat Turnul de Control Pensacola si am intrebat care dintre cei doi are intaietate.
Jividen a inceput sa devina preocupat de faptul ca obiectul care se afla in aproipierea sa nu aparea pe radar. El a cerut permisiunea sa isi schimbe cursul si sa se indrepte spre OZN-ul stralucitor si rosu . In timp ce facea aceasta manevra, obiectul s-a indreptat catre avionul lor, acesta miscandu-se foarte rapid de la dreapta, la stanga. Imediat dupa aceasta manevra, obiectul s-a oprit pe pozitia de ora 11.00. Pilotul s-a gandit atunci sa accelereze pentru a vedea daca il ajunge din urma. El a observat ca in momentul in care accelera, obiectul accelera si el. Jividen s-a decis sa coboare pentru a vedea daca obiectul e solid, plasandu-l in asa fel incat pe fundal sa se vada stelele.

Scurta intalnire

Jividen spune ca aceasta scurta intalnire nu a durat mai mult de cinci minute, OZN-ul indepartandu-se cu o viteza foarte mare, in directia New Orleans. Atat Jividen, cat si ceilalti cinci care se aflau alaturi de el in avion au ajuns la concluzia ca acel obiect era solid, de forma circulara, el avand marimea relativa a unei bilute de jucarie. Imediat ce a aterizat in Pensacola, Jividen a completat un formular despre aceasta intalnire, iar aceatsa a fost ultima data cand a mai auzit de acest caz. Aceasta intamplare apare si in cartea lui John Alexander, numita UFOs: Myths, Conspiracies and Realities. Acesta a marturisit despre acest caz ca primul lucru pe care il remarci la Jividen sunt decoratiile sale, el fiind recunoscut ca un adevart erou. El este de parere ca nu exista dubii ca ceea ce s-a intamplat atunci nu ar fi realitatea. Jividen este un martor de mare credibilitate, sprte deosebite de altii, de aceea putem spune despre el ca a povestit exact ceea ce s-a intamplat in acel moment. Colonelul Alexander dispunea de o multime de informatii ultrasecrete, informatii ce i-au oferit acces la o mare varietate de documente oficiale ce faceau referire la OZN-uri. El s-a gandit ca acela este un moment perfect pentru a crea un grup din care faceau parte atat cercetatori, car si oficiali guvernamentali pentru a studia fenomentul OZN. El si-a dat seama ca SUA poseda o multime de documente cu privire la OZN-uri, precum si documente care atesta existenta acestora. Nu a gasit nici un semn cum ca fiinte extraterestre au intrat in contact cu oamenii sau ca guvernul ar fi restrictionat anumite lucruri in mod deliberat. Alexander a stabilit faptul ca inca nu am ajuns la posibilitatile tehnologice de a accelera extrem de rapid si de a intoarce o nava folosindu-ne de valori G extreme.

Riscuri potentiale

O problema care se discuta este ca atat pilotii comerciali, cat si cei particulari considera OZN-urile adevarate riscuri pentru siguranta traficului aerian. Richard Haines este un cercetator care s-a ocupat de studiul OZN-urilor. El a declarat ca nu este nimic cu OZN-urile pentru ca daca ar fi existat, probabil ca erau si date care puteau fi cercetate despre ele. Haines este de parere ca termenul de Fenomene Aeriene Neidentificate, in loc de OZN este un termen mult mai indicat pentru intamplarile prin care trec pilotii. Obiectivul Centrului National privind Fenomenele Anromale este de a crea niste zboruri mai sigure. El este convins ca exista potentiale pericole ce pot fi provocate de FAN. Aceste obiecte ce nu sunt identificate se apropie uneori foarte mult de avioane. Hanes este cercetatorul principal al NARCAP, el vorbind despre situatia in care pilotii se tem de raportarea elementelor neidentificate pe care le observa in aer. Hanes se ocupa de factorul teama care apare in cazul multor piloti care intra in contact cu obiecte neidentificate. Ei se tem ca si-ar putea pierde locul de munca daca ar vorbi despre un anumit incident. Un alt lucru pe care acest specialist il mentioneaza este ca nici companiile aeriene nu doresc sa vorbeasca despre incidentele petrecute in aer pentru ca daca mai multe persoane ar afla de aceste incidente, increderea fata de siguranta zborului va fi foarte scazuta.

Raport impresionant

Un exemplu in acest sens este chiar raportul pe care Jividen l-a dat catre NARCAP in anul 2011. Acest raport este impresionant pentru ca are un numar mare de martori oculari. Avand acest lucru in vedere, putem spune ca nu se putea intampla ca toate persoanele sa aiba iluzii similare. Dupa cateva minute, obiectul nu si-a schimbat nici intensitatea, si nici forma, el pastrandu-si viteza de inaintare. Acest lucru ne face sa ne intrebam, ce obiect natural ar fi in stare sa faca acest lucru. Haines nu stie inca detalii certe despre obiectele raportate de piloti. El mai cauta inca dovezi concludente cu privire la aceste obiecte misterioase care au fost vazute de multi piloti de-a lungul deceniilor. Cercetarile colonelului Alexander l-au adus la o concluzie importanta si anume ca daca mai exista o forma de energie de care noi nu stim nimic, atunci aceasta forma de energie ar putea avea o utilitate incredibila in viata noastra. Indiferent de culoarea sau forma obiectului pe care l-a vazut capitanul Jivden, putem spune ca acel obiect a lasat asupra capitanului o impresie de nesters. Lipsa contacului radar este un lucru ce face ca acest obiect sa para a fi desprins dintr-o alta lume. In acelasi timp, capitanul a confirmat ca acest obiect era solid, datorita manevrelor pe care le-a facut in aer. Stiinta noastra nu este suficient de avansata pentru a-si da seama despre ce era vorba. Ar putea ca aceasta forma de energie sa nu fie extraterestra, dar fenomenul fizic care are loc este intr-adevar unul cu adevart special. Mai exista si un raport suplimentar mentionat de ufologul american Albert S. Rosales, el povestind despre o intalnire cu niste entitati aparent nepamantene. In anul 2012, in momentul amurgului, intr-o mica localitate din Michigan, o familie a venit in ajutorul unei rude. Sotul a observat brusc un obiect inchis la culoare, care se indrepota catre ei in zbor, la o inaltime destul de redusa. In primul moment s-a gandit ca este vorba despre o pasare mai mare, dar atunci cand aparitia s-a apropiat, el si-a dat seama ca vede ceea ce pare a fi un om cocosat. El a privit aratarea care venea spre el si un lucru era clar si anume ca aceasta aratare nu era nici avion si nici balon. Din cauza intunericului, nu a putut deslusi detaliile. Aratarea a disparut la scurt timp dupa ce si-a facut aparitia.