In urma unei ciocniri dintre Calea Lacteee si o alta galaxie, sistemul nostru solar va fi expulzat catre spatiul intergalactic

estiri.ro - Stiri

Cauta in

Stiri / Actualitate / Stiinta
In urma unei ciocniri  dintre Calea Lacteee si o alta galaxie, sistemul nostru solar va fi expulzat catre spatiul intergalactic
Foto: Calea Lactee
ARENAIT: Mega coliziunea spatiala (Autor: CRISTIAN RADUCA)
Daca ar fi sa intrebi pe cineva despre sfarsitul lumiii, probabil ca iti va aminti despre raboaie nucleare, despre coliziunea cu un asteroid gigantic sau iti va cita din Biblie. Cercetatorii britanici au mai descoperit o versiune: ciocnirea cu o galaxie alaturata. Dar, fiti linistiti, estimarile spun ca asta se va intampla abia peste vreo doua miliarde de ani!

Calea Lactee

Numele galaxiei noastre vine din mitologia greaca: Zeus, dorind ca fiul sau Hercule sa devina nemuritor, l-a pus sa suga la sanul Herei, cand aceasta dormea. Hera, care nu il avea la suflet pe copilul bastard al sotului ei, a incercat sa il smulga de la pieptul ei, actiune care a lasat o urma de lapte pe cer, formandu-se astfel Calea Lactee. Avand o forma circulara si o culoare albicioasa, galaxia noastra este una de dimensiune medie, facand parte din Grupul Local, ce gazduieste peste 50 de galaxii. Dintre ele, cea mai apropiata este Andromeda, aflata la 2,5 milioane de ani-lumina de noi. Conform studiilor, Calea Lactee s-a nascut acum 10 sau 13,6 miliarde de ani, fiind una din primele galaxii din Univers (aceasta are o varsta de aproximativ 13,7 miliarde de ani).

Science facts: Calea Lactee are in mijloc o gaura neagra masiva, denumita Sagitarius A, avand un diametru egal cu orbita lui Mercur (22,5 milioane km). 90% din masa galaxiei noastre este reprezentata de materia neagra, facand-o astfel cea mai masiva din Grupul Local. In 2014 a fost decoperita Kepler - 186f, planeta care este cea mai asemanatoare cu Terra. Cea mai interesanta constructie spatiala este norul Sagittarius B2. Acesta este compus din diverse molecule complexe de alcool - printre care etanolul si metanolul - si ar avea un miros de rom si gust de zmeura, datorita concentratiilor de formiat de etil. In cursul formarii ei, Calea Lactee a inghitit si alte galaxii. Urmele acestora sunt sirurile de stele de la marginea ei.

Norii lui Magellan

Unii dintre vecinii nostri galactici sunt Micul si Marele Nor al lui Magellan. Datorita dimensiunilor reduse, ele sunt considerate galaxii-satelit ale Caii Lactee. Ele se afla la 200, respectiv 100 de ani lumina de noi. Fiind galaxii pitice, elementele componente sunt diferite de suratele mai mari, fapt care nu permite nasterea multor stele.

Science facts: La fel ca si Calea Lactee, si Marele Nor al lui Magellan se pare ca s-a devorat un vecin in timpul extinderii, acum circa 5 miliarde de ani.

Ciocnirea

Studiile despre impactul acestor galaxii au existat si in trecut, insa ele estimau ca evenimentul va avea loc abia peste 8 miliarde de ani. Noile date analizate de cercetatorii de la Universitatea din Durham au redus la 2,4 miliarde de ani estimarea. Insa cum s-a avansat acest nou termen? Ei bine, se pare ca s-a descoperit ca Norii lui Magellan au de doua ori mai multa materie neagra decat se estimase la inceput, fapt care o face sa aiba o masa mult mai mare. Ciocnirea ar putea avea ca rezultat reactivarea uriasei gauri negre din centrul Caii Lactee, insa asta nu ar trebui sa ne ingrijoreze. Ca urmare a ciocnirii sistemul nostru solar va fi alungat din galaxie si va fi trimis catre spatiul intergalactic. In cazul in care nu ne vom ciocni de Norii lui Magellan, se pare ca tot ne vom ciocni de o alta galaxie - si anume de Andromeda, dar peste 4 miliarde de ani.

Surse: newscientist.com, arenait.ro
(Duminica 06.01.2019 07:56, Mireille Astrid POPA) © estiri.ro
 Alte articole din aceasta categorie
Muzeul National de Istorie Naturala Grigore Antipa gazduieste expozitia Reptilia (06.05.2021)
Liz Marinova: Vom mai aduce 20 de specii de dinozauri la expozitia Dino Park Bucuresti! (20.04.2021)
Liz Marinova: Peste 30 de specii de dinozauri la Dino Park Bucuresti! (18.03.2021)
Expozitia de dinozauri Dino Park la Institutul de Geologie din Bucuresti (10.02.2021)
Dupa moarte, sufletul are parte de mai multe experiente (12.12.2020)
Cine este Mirel Palada? (25.08.2020)
Un eseu exceptional de Alina Mungiu-Pippidi: Romani, aparati-va democratia (25.08.2020)
In Gradina Muzeului Antipa are loc lansarea volumului Din Antarctica la Scarisoara. Pe urmele lui Emil Racovita (28.07.2020)
Vibratia lunii iulie 2020 este 11, un numar Maestru numit Mesagerul sau Invatatorul (07.07.2020)
Muzeul National de Istorie Naturala Grigore Antipa, luat cu asalt de vizitatori (01.06.2020)
 CURS VALUTAR
Duminica 20.06.2021
1 EUR 4.9250 lei +0.02%
1 USD 4.1340 lei +0.28%
1 HUF 0.0139 lei -0.21%
1 RUB 0.0573 lei +0.88%
1 BGN 2.5181 lei +0.02%
1 MDL 0.2321 lei +1.18%
1 Gr. AUR 238.2808 lei -0.46%
Toate valutele
Vineri 18.06.2021, BNR
Interviu / Exclusiv
Florian Mihailescu: Am venit cu trei lucrari la Salonul de Arta Religioasa si Restaurare de la Muzeul Satului Dimitrie Gusti!

Ultimele cautari
tir
gelu
hateg
isj satu mare posturi propuse pentru restrangere
accident rutier bucuresti 28 11 2009
eugenia bostan galati
stirile pro tv constanta accidente 12 05 2010
stirile din judetu dambovita orasul pucioasa
rezultate titularizare 2010 judetul suceava
isj satu mare posturi propuse pentru restrangere
accidente rutiere 2010 cluj bihor
thea botezatu
Reteaua de siteuri

© 2002 - 2021 estiri.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
gazduit de fhr.ro
Pagina generata in 0.1321 sec.