Am descoperit cu placuta surprindere, in orasul Calarasi, un bar amenajat in stil american, o oaza de America. Este o franciza, o operatiune care imbraca forma unui contract prin care o persoana numita francizor ii acorda unei alte persoane, numita beneficiar sau francizat, dreptul de exploatare a unui ansamblu de drepturi de proprietate industriala sau intelectuala, in scopul de productie sau de comercializare a anumitor tipuri de produse sau de servicii. Barul din Calarasi, care aduce America pe malul Borcei, un brat de 100 de km al Dunarii, se cheama Ruta 66. Aici, la Ruta 66 poti asculta o muzica buna, poti fi servit cu o mancare excelenta si bea o Coca-Cola. Dar de unde provine numele acestui bar, Ruta 66? Pe Wikipedia, informatiile despre Route 66 sunt succinte:
- Drumul Route 66 din SUA a fost la origine o sosea lunga de 2.451 mile (3.944 km) care lega orasul Chicago (Illinois) de orasul Santa Monica (California). Incepand din 1926 a fost una dintre primele legaturi rutiere modernizate spre coasta de vest. A fost supranumit si Mother Road (Mama tuturor drumurilor) sau Main Street of America (Soseaua Principala a Americii). In Statele Unite este obisnuit sa se dea nume drumurilor rutiere, tunelurilor, podurilor dupa persoane renumite. Drumul 66 a fost denumit dupa actorul de comedie Will Rogers. Astazi nu au mai ramas in functiune decat unele portiuni din acest drum, care nici nu se mai numeste in intregime Route 66. Dar resturile pastrate constituie puncte importante de atractie turistica a unei sosele istorice.
Am cautat mai multe informatii pe net, si asa se face ca am gasit pesite-ul decoperalocuri.ro un articol excelent, intitulat: Route 66 si anii de aur ai Americii, pe care va invit sa-l cititi in continuare:

Probabil ca nu exista autostrada mai cunoscuta decat faimoasa Route 66, un drum ce parcuge de-a latul aproape toata America de Nord, pornind din Chicago si terminandu-se in insorita Californie. Si daca acum U.S. Route 66 a ramas doar o amintire, vizitata de turisti si apreciata de pasionatii de istorie, cu siguranta merita sa spunem cateva cuvinte despre unul dintre putinele drumuri care a reusit sa ramana in constiinta colectiva a americanilor pana in ziua de azi.

Inceputurile Route 66

Cunoscuta in anumite cercuri ca Main Street of America, Autostrada 66 s-a nascut pe 30 aprilie 1926, atunci cand oficialii americani au propus pentru prima oara crearea unui drum care sa lege in mod direct orasele Chicago si Los Angeles. Era o munca titanica ce presupunea constructia a nu mai putin de 2448 de mile de sosea (echivalentul a 3940 de km), lucru ce nu mai fusese incercat pana atunci. Noul drum urmand sa treaca prin opt state americane, unind Nord-Estul continentului cu partea Vestica a acestuia si asigurand atat o cale directa de transport a materiilor prime dinspre Oceanul Pacific cat si a bunurilor finite provenite de puternic industrializatul Chicago. Dupa finalizarea soselei ce lega la un loc buna parte din America, omul de afaceri Cyrus Avery a sustinut si mai apoi a infiintat asociatia U.S. Highway 66 Association cu scopul de a populariza acest drum. S-a facut multa reclama in presa vremii insa mult mai de efect a fost Bunion Derby, o cursa sau mai degraba un maraton de la Los Angeles la New York in care alergatorii au parcurs distanta Los Angeles - Chicago de-a lungul Route 66. Si dupa cum era de asteptat, initiativa a avut un enorm impact mediatic. In mod ciudat insa, nu industria a adus popularitate acestui drum ci criza economica din anii '30, atunci cand foarte multi locuitori din state precum Texas, Arkansas, Oklahoma sau Kansas, au ramas fara loc de munca si au fost obligati sa ia calea unui exil necesar, parcurgand Route 66 si indreptandu-se spre California. Iar acest exod s-a accentuat si mai tare in perioada celui De-al Doilea Razboi Mondial, cand pe coasta Californiei au inceput sa functioneze tot mai multe santiere navale, adevarati magneti pentru forta de munca din toata tara. Populara inainte de 1940 doar pentru soferii de tir sau de autobuz, Route 66 s-a transformat in anii '50 in ruta favorita a tuturor celor ce doreau sa ajunga in California. Dar de data aceasta nu locurile de munca erau importante, ci atractiile turistice. Pentru ca pe langa destinatia in sine, drumul mai strabatea si alte zone interesante, in apropiere de Marele Canion, de Meteor Crater sau de pitorescul Painted Desert. Iar aceasta crestere a turismului a adus cu sine o inflorire a afacerilor din zona: benzinarii, moteluri, ba chiar si faimosul McDonald's s-a nascut aici, primul local al companiei fiind deschis in San-Bernadino California.

Declinul si renasterea Route 66

Desi a fost scoasa oficial din uz abia in 1985, Autostrada 66 si-a inceput declinul in 1956 atunci cand presedintele Eisenhower a semnat decretul ce a dus la formarea sistemului modern de autostrazi din SUA, o intretaiere de drumuri mari si solide ce pot sustine traficul modern. Astfel, treptat, Route 66 a inceput sa isi piarda din importanta iar dupa 1985, parti din vechea sosea s-au transformat in drumuri nationale, locale sau chiar particulare. Dar dupa 2000, lucrurile au inceput sa isi revina dupa ce in 1999 presedintele Bill Clinton semna the National Route 66 Preservation Bill ce oferea 10 milioane de dolari din banii statului pentru revigorarea si restaurarea obiectivelor de pe vechiul Route 66. Si chiar mai mult decat atat, in 2008, World Monuments Fund a adaugat National Route 66 la lista World Monuments Watch considerand ca vechile benzinarii, moteluri, cafenele, magazine si drive-in-uri din anii '50-'70 sunt amenintate si risca sa dispara, luand cu ele o buna bucata din istoria Americii.