Asociatia M.A.M.E. continua campania de prevenire si combatere a fenomenului de tip bullying ce afecteaza copiii cu boli cronice sau cu dizabilitati, prin sustinerea unor workshop-uri de informare in scolile si liceele din Bucuresti si Ilfov. Pana in prezent, specialistii organizatiei au vizitat 10 scoli si au discutat cu aproximativ 1.000 de elevi referitor la acceptarea si integrarea in grup a elevilor cu nevoi speciale, diagnosticati cu boli cronice, precum si a celor care au dizabilitati fizice sau intelectuale.
Aproximativ 60% dintre elevii care au participat la sesiunile de informare au povestit situatii reale de bullying in care au fost implicati direct, iar peste 40% au relatat situatii in care au fost martori. Din pacate, copiii cu nevoi speciale, care frecventeaza cursurile scolare, sunt agresati sub diferite forme: fizic, verbal sau emotional. In contextul in care elevul respectiv deja duce o lupta cu boala, este pus in situatia de a duce o lupta si cu cei din jurul sau, facandu-i astfel extrem de dificila recuperarea si reintegrarea sociala”, a declarat Maria Culescu, Presedinte Fondator al Asociatiei M.A.M.E. si initiatoarea campaniei anti-bullying.
Efecte ale bullying-ului: anxietate, depresie si chiar abandon scolar
In completarea sa, Diana Simon, psihoterapeut in cadrul Centrului Stelutelor, centru social de suport si recuperare destinat copiilor aflati in situatii de risc, infiintat de Asociatia M.A.M.E., a vorbit despre impactul psihologic pe care bullying-ul il poate avea asupra copiilor bolnavi. Efectele comportamentului de tip bullying sunt daunatoare, iar impactul psihologic asupra dezvoltarii ulterioare a copilului este covarsitor. Elevii agresati se simt singuri, izolati si umiliti. manifestand de cele mai multe ori simptome de anxietate, depresie, dar si insomnie, dureri de cap si de stomac. De asemenea, isi pierd increderea in propria persoana, precum si atentia si capacitatea de a se concentra, ceea ce conduce la obtinerea notelor mici, la scaderea performantelor scolare, refuzul de a merge la scoala sau chiar abandonul scolar.”
La eveniment a fost prezenta si mama unui baietel in varsta de 13 ani, Camelia S., care din cauza problemelor de auz pe care fiul sau le are, acesta a devenit tinta unor agresiuni repetate din partea colegilor. Nicusor a fost tachinat, jignit si chiar lovit de colegii lui. Din cauza faptului ca nu auzea foarte bine, colegii l-au tratat ca si cum le-ar fi inferior si l-au batjocorit. Acest lucru l-a afectat foarte mult. Avea note proaste la scoala, era permanent suparat, nemultumit, nefericit. A fost nevoie sa il transferam la alta scoala si sa faca terapie cu un psiholog”, a povestit aceasta.
Din pacate, situatia lui Nicusor nu este singulara. Conform datelor furnizate de UNICEF International, Romania este pe locul I in Europa la numarul de elevi cu varsta cuprinsa intre 11 si 15 ani care agreseaza alti colegi.
Campania de prevenire si combatere a fenomenului de tip bullying in randul elevilor va continua si in luna martie 2016 prin sustinerea unor workshop-uri de informare in 5 licee din Bucuresti, facand parte din activitatile derulate de Asociatia M.A.M.E. in cadrul proiectului Centrul Stelutelor - centru social de suport si recuperare destinat copiilor aflati in situatii de risc”, finantat prin granturile SEE 2009 â€" 2014, in cadrul Fondului ONG in Romania.
Centrul Stelutelor, centru de suport si recuperare infiintat de Asociatia MAME este destinat copiilor aflati in situatii de risc si le ofera acestora, in mod gratuit, servicii de informare si indrumare, asistenta sociala, consiliere psihologica individuala si de grup, consiliere medicala, consiliere nutritionala, consiliere juridica, ludoterapie, logopedie, ateliere de terapie emotionala, kinetoterapie, precum si ergoterapie.
Continutul acestui material nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a granturilor SEE 2009 â€" 2014. Pentru informatii oficiale despre granturile SEE si norvegiene, accesati www.eeagrants.org. Vizitati si www.fondong.fdsc.ro.