MAGAZIN : Autoritatile germane si OZN-urile (Autor : DAN D. FARCAS)
(Continuare)
Cazul cel mai interesant s-a intamplat in 1986 in insula Fehmarn, a treia ca marime a Germaniei din Marea Baltica. Aceasta insula era pe atunci una de frontiera intre RFG si RDG. Reproducem mai jos textul din dosarele BND.
In dimineata zilei de 26 august 1986, intre orele 03:00 si 03.30, trei functionari publici de la Biroul de Graniceri din Puttgarden, care erau in schimbul de noapte, au observat prin fereastra biroului lor un obiect zburator care se deplasa lent spre statia de feribot de la Puttgarden. Acest obiect zburator a fost observat, in acelasi timp, si de ofiterul de la vama, din asa-numitul 'parc auto' de la statia de feribot din Puttgarden, aflat la aproximativ 300 de metri distanta de cei trei graniceri. Dupa un amplu interviu si interogatoriu efectuat de catre semnatarul raportului, au fost confirmate urmatoarele situatii:
1) Obiectul zburator neidentificat se apropia de statia de feribot din Puttgarden, la data mentionata, cu o viteza foarte lenta (deci nu putea fi un avion conventional) venind din directia vest.
2) Obiectul zbura la o inaltime de aproximativ 50-60 de metri.
3) Cand a ajuns deasupra statiei feribot din Puttgarden, el si-a redus viteza si mai mult si a ajuns sa se opreasca aproape complet deasupra ingraditurilor de pe chei.
4) In acest moment al observarii, politistii de frontiera au auzit un sunet pe care l-au descris, in acord cu ofiterul de la vama, ca pe un zumzet mai degraba tacut, care ar putea fi comparat eventual cu sunetul departat al unei turbine.
5) Niciunul dintre ofiteri nu a putut da vreo descriere privind marimea, forma sau culoarea obiectului zburator. Acest lucru a fost datorat mai ales urmatoarelor motive:
- In acea noapte era intuneric bezna.
- Obiectul emitea o lumina radiala atat de orbitoare incat observatiile mentionate mai sus erau imposibil de realizat. Un ofiter specula chiar ca iluminarea aceasta putea fi facuta intentionat pentru a evita o identificare, intrucat nu erau nici lumini de pozitie, nici proiectoare, nici conuri de lumina indreptate in jos.
6) Dupa ce aproape s-a oprit, chiar in fata statiei feribot de la Puttgarden, obiectul si-a continuat zborul plutind, la aceeasi altitudine, spre est, trecand de statia navala de coasta Marienleuchte de pe insula Fehmarn (aflata la o distanta de circa 600 metri).
7) Incercarile facute de semnatar, in celelalte birouri si alt personal, pentru a obtine mai multe informatii cu privire la aceste observatii nu au dat rezultate.
Cereri in acest sens au fost facute catre statiile pazei portuare si de coasta Westermarkelsdorf, Marienleuchte si Stabernuk (toate aflate pe insula Fehmarn), catre escadronul de zbor al comandei de graniceri (elicoptere), catre supravegherea operativa a statiei feribot de la Puttgarden, catre feriboturile germane Deutschland si Karl Carstens ca si catre politia daneza din Rodby.
Desi martorii au exclus ca ar fi observat un avion, ca si posibilitatea unui elicopter, fisierul face mai tarziu mentiunea ca ar putea exista o conexiune cu presupusa reperare a unui elicopter sovietic deasupra orasului vestgerman Lubeck in aceeasi dimineata, dar la ora 07.00, deci cu 3-4 ore mai tarziu, caz raportat de un ziar local. Pe baza acestei noi presupuneri, au fost facute investigatii suplimentare, dar, din nou, cu rezultat negativ.
(Va urma)