Magazin: Jacques Vallee alte intrebari (Autor: DAN D. FARCAS
Astrofizicianul si informaticianul Jacques Vallee, una dintre cele mai distinse personalitati ale ufologiei actuale, a raspuns, in cadrul unui interviu din februarie 2014, la intrebari privind fenomenul OZN puse de cativa specialisti in domeniu. Opiniile sale au fost postate atunci pe site-ul Ovnis-Direct.com, fiind preluate si in SUA. Am reprodus, in episoadele precedente, cateva dintre raspunsurile date de Vallee. Alte intrebari au venit de la Jean-Pierre Troadec, fost auditor la Institutul de inalte studii de aparare nationala si autor al cartii despre OZN-uri, publicata in 1985 la Paris in faimoasa colectie Que Sais-Je?
S-a speculat ca in timpul celui de al Doilea Razboi Mondial oamenii de stiinta germani ar fi realizat avioane cu aripi circulare, deci farfurii zburatoare (Vril, Haunebu etc.). Jacques Vallee a spus ca aceste cercetari sunt azi bine documentate, iar unele dintre prototipurile in cauza au fost recuperate (a vazut el insusi unul intr-un laborator din Texas). Din punct de vedere aeronautic, era logic ca nazistii sa incerce si dezvoltarea unor astfel de masini. La sfarsitul razboiului, si firmele Avro din Canada si Couzinet din Franta au incercat sa construiasca o farfurie zburatoare functionala. Americanii au reluat aceste cercetari, incercand sa-i contacteze pe fratii Walter Horten (1913-1998) si Reimar Horten (1915-1993), carora li se atribuia realizarea unei farfurii zburatoare germane. In Franta, firma Societe Nationale de Construction Aeronautique du Sud-Ouest (SNCASO) l-a angajat in 1955 pe Thomas Townsend Browne (cofondator al grupului NICAP) pentru lucrari de electrogravitatie. Mai aproape de noi, Dr. Moller din California, pe care Jacques Vallee l-a intalnit in Sacramento si i-a examinat prototipurile, incearca inca sa construiasca un avion cu decolare verticala pentru uzul publicului larg, fiind in cautare de finantatori.
Ufologie si societati initiatice
Privind retrospectiv, putem intelege acum - spune Vallee - de ce aceste avioane sunt instabile, avand dificultati cu sarcini grele sau cu mai multe persoane. Greutatea creste direct proportional cu cubul diametrului, iar centrul de greutate este prea aproape de centrul de ridicare. La ora actuala, singurele aeronave circulare capabile sa transporte una sau doua persoane, sunt vehiculele pe perna de aer, utilizate de catre soldati pentru operatiuni de comando. Dar ele pot zbura doar la joasa altitudine, in special in zonele mlastinoase, folosind "efectul de sol", care dispare de indata ce vehiculul urca mai sus. Aceste aeronave nu se rotesc, asa cum faceau cateva prototipuri germane. Deci Vallee crede ca nu mai exista niciun mister pe acest subiect.
La intrebarea daca exista vreo legatura intre ufologie si societatile initiatice secrete, Vallee a raspuns ca in masura in care aceste societati sunt detinatoare ale unei traditii autentice, ele sunt deschise si la ideea de constiinta non-umana. In lucrarile lui Paracelsus, caruia medicina ii datoreaza idei si remedii practice importante, putem gasi descrierea unor fiinte care ar trai in alte realitati, similare cu a noastra. Deci colectiile de astfel de tratate ezoterice ar putea contine informatii istorice pretioase, dincolo de speculatiile pe care stiinta moderna le-a validat sau le-a depasit la ora actuala. Din pacate, atunci cand ne uitam la istoria recenta a acestor secte, vom gasi si o legatura mai sinistra intre liderii lor si diverse "servicii", care se folosesc de ele pentru motive politice. Unii autori bine informati au raportat despre astfel de relatii in cazul anumitor loji, inclusiv ale organizatiilor masonice din Africa. In special, secta Templului Solar a avut ritualuri de initiere care includeau un contact cu asa-numitii extraterestri, prin metode vrajitoresti.
(Va urma)