MAGAZIN : O rapire OZN in documentele politiei din Argentina (Autor : DAN D. FARCAS)
In ianuarie 2014, publicatia electronica "Inexplicata - Jurnalul hispanic de ufologie" includea un articol interesant scris de Andrea Perez Simondini, privind un caz mai vechi de intalnire OZN. Interesant este ca, spre deosebire de majoritatea incidentelor de acest tip, aici exista si un document oficial. Cercetatorul Silvia Perez Simondini, ofiter de presa CEFORA (Comisia argentiniana pentru studii OZN), are printre functiile sale contactul cu persoanele care vor sa raporteze cazuri, ori vin cu intrebari sau cu orice alte informatii.
In aceasta calitate ea l-a cunoscut, in 2012, pe Daniel Lecomte, rezident din provincia Buenos Aires, interesat de fenomenul OZN, care a informat-o ca are in posesia sa o serie de fisiere ale Departamentului de Politie al provinciei Buenos Aires, continand sute de rapoarte de OZN-uri. Desi pare incredibil, aceasta documentatie trebuia distrusa, deci aruncata la gunoi, dar un ofiter, acum pensionat, cunoscand interesul lui Daniel pentru fenomen, a decis sa le salveze si sa i le dea. Intre aceste documente exista si un dosar privind cazul din 23 septembrie 1978 ora 3 in zori, de la raliul Vuelta de America del Sur.
Istoria incepe in 17 august 1978, cand Carlos Acevedo si Hugo Prambs au plecat din orasul Buenos Aires la bordul unui Citroen GS 1220, in cadrul primei etape a Raliului "America del Sud", organizat de Automobil Club-ul argentinian si de "Banco de Intercambio Regional". Concursul a fost foarte obositor, deopotriva pentru concurenti si masini: un maraton cu durata de o luna si ceva, timp in care trebuia sa se ajunga de la Buenos Aires la Caracas (Venezuela), intorcandu-se apoi, de-a lungul coastei Pacificului, din nou la Buenos Aires.
Echipajul numarul 102 al masinii Citroen a fost confruntat cu nenumarate probleme, in special pe ultimele segmente ale raliului, ceea ce i-a facut, la un moment dat, sa abandoneze cursa. Cu toate acestea, datorita determinarii lui Acevedo si a asistentei pentru concurenti, ei au fost capabili sa se "recupleze" la raliu si sa-si atinga scopul propus.
Pe 16 septembrie, Hugo Prambs a iesit din cursa, din motive personale, si a fost inlocuit de Miguel Angel Moya. In primele ore din 23 septembrie, Acevedo si Moya au pornit sa acopere ultima mie de kilometri a raliului. Aproximativ la ora 02:00 s-au oprit la statia de serviciu a Automobil Clubului din Viedma (provincia Rio Negro), unde au facut plinul (umplerea rezervorului standard de 50 litri, plus un recipient de rezerva de 40 de litri), au baut cafea si au vorbit cu alti concurenti pentru cateva minute. La ora 02.30, echipa Citroen nr.102 era pe drum din nou, trecand podul peste Rio Negro si traversand orasul Carmen de Patagones.
In jurul orei 3.00, dupa ce au lasat in urma intersectia dintre "Route 3" si un drum rural care duce la localitatea Cardenal Cagliero din sudul provinciei Buenos Aires, erau la vreo 30 de kilometri nord de Carmen de Patagones, aproape de Salitral del Agarrobo si Salina de Pedro. La volan se afla Carlos Acevedo, cand cei doi au vazut deodata o lumina puternica, densa, galbuie, reflectata in oglinda retrovizoare. La inceput paruse doar un punct in oglinda; apoi insa dimensiunea sa a crescut, pe masura ce o priveau.
Viteza masinii lor era de aproximativ 100 de kilometri pe ora; in ciuda acestui fapt, lumina se apropia rapid, facandu-l pe Acevedo sa creada ca erau farurile unuia dintre vehiculele mai grele (Citroen 2400 sau Mercedes Benz...), deci a incetinit si a tras spre marginea din dreapta a asfaltului, in scopul de a permite unui alt concurent la raliu sa il depaseasca.
(Va urma)