Senatoarea Gabriela Firea a sustinut o declaratie politica, de la tribuna Senatului Romaniei, intitulata: Comisia de Taiat Hartii nu se pricepe si la mixturi asfaltice? Puteti citi in continuare textul integral al declaratiei politice.
In urma cu o saptamana, guvernul a lansat, cu surle si trambite, Comisia de Taiat Hartii, o initiativa a consilierului de stat Cristian Ghinea care a fost transformata in proiect asumat de Cancelaria Primului-ministru si de Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic, prin care toti cei exasperati de birocratia excesiva sunt invitati sa-si verse naduful pe o platforma online, la adresa maisimplu.gov.ro.
- Prin aceasta platforma vrem sa identificam, prin reactia cetatenilor, acele lucruri care pot fi simplificate, iar efortul de a reduce birocratia trebuie facut in interiorul ministerelor”, spunea premierul Dacian Ciolos, iar dna ministru Violeta Alexandru puncta ca prin acest demers li se cere autoritatilor sa simplifice furnizarea de servicii publice prin reducerea birocratiei. In fine, seful cancelariei primului-ministru, Dragos Tudorache sublinia faptul ca aceasta initiativa se adreseaza nu numai cetatenilor si mediului de afaceri, ci administratiei insasi, prin reducerea traseelor si documentelor in interiorul unui minister sau intre ministere.
In acest timp, in lumea reala, traficul da mari batai de cap soferilor, si nu numai atat, sunt zone in care le pune viata in pericol. O astfel de zona se afla pe Soseaua de Centura a Municipiului Bucuresti in locul unde se poate face la stanga spre Tunari, manevra care la orele de varf poate fi lejer incadrata la cascadorii. Am adresat luna trecuta o interpelare comuna pe aceasta tema ministrilor de Interne respectiv al Transporturilor, la care tocmai am primit raspuns:
- Avand in vedere valorile ridicate ale traficului rutier pe Centura Bucuresti, politia rutiera a procedat la informarea administratorului drumului national, solicitand identificarea unei solutii pentru construirea unui sens giratoriu, se spune in adresa semnata de dl ministru Toba.
Numai ca, de la dl ministru Costescu aflam ca solutia a fost identificata din 2014, cand a fost semnat contractul de proiectare. Apoi, timp de aproape doi ani s-a lucrat intens pentru obtinerea a 3 avize de la Consiliile Tehnico Economice din Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti, CNADNR si Ministerul Transporturilor. Pe 3 februarie 2016, sa vedeti coincidenta, la doar 2 zile de la interpelarea mea, a fost semnat Ordinul Ministrului Transporturilor prin care erau aprobati indicatorii tehnico-economici ai obiectivului respectiv.
Mandra ca am contribuit decisiv la rezolvarea unei probleme arzatoare, am citit mai departe raspunsul ministrului Costescu:
- In primul semestru al anului 2016 se va promova proiectul de Hotarare a Guvernului de aprobare a amplasamentului si declansarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privata afectate de realizare lucrarilor.
De ce e nevoie de un termen atat de lax, de pana la 4 luni, pentru redactarea unei HG? Greu de spus.
Dar surprizele nu se opresc aici. Citim in continuare:
- Documentatiile necesare promovarii acestui proiect au fost intocmite in 2015. In conformitate cu prevederile legii 255/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, stabilirea despagubirilor se realizeaza cu respectarea expertizelor intocmite si actualizate de camerele notarilor publici. Din acest motiv este necesara revizuirea raportului de evaluare la nivelul anului 2016.
Ceea ce nu ni se mai spune cat poate dura.
Finalul este apoteotic:
- Dupa asigurarea finantarii (cel mai devreme la prima rectificare bugetara, obiectivul nefiind prins in bugetul pe 2016 din cauza ca au expirat rapoartele de evaluare), se vor elabora documentatiile tehnice fazele proiect tehnic si detalii de executii, urmate de executia lucrarilor.
Probabil prin 2018, cu ocazia centenarului Marii Uniri, vom rezolva si problema centurii Marelui Oras.Vorba campaniei de imagine tehnocrata, guvernam mai simplu, nu?