Senatorul Florea VOINEA a sustinut o declaratie politica cu titlul: "Argumentum ad nauseam", pe care o puteti citi in continuare.

Saptamana trecuta Romania a fost, din nou, subiectul unei declaratii incalificabile - in mod diplomatic - a comisarului european pentru Energie al Germaniei - Gunther OETTINGER. Romania a fost declarata neguvernabila, in aceeasi categorie cu Bulgaria și Italia. Intr-un final s-a renuntat la Italia. Am ramas doar noi si prietenii bulgari. In urma caror experiente concrete si personale comisarul european isi permite sa declare ca Romania este un stat neguvernabil?
Intr-un exercitiu lejer de constructie a unei teorii conspirative, mi-am adus aminte de inceputul anului 2010 - cand spectrul renuntarii Germaniei la moneda unica si revenirea la marca ameninta uniunea monetara europeana, provocand fiori reci celorlalte state membre. Bineinteles ca acest lucru nu s-a intamplat, nefiind vorba decat de o campanie stralucit instrumentata si regizata avand ca mize adevarate mutatii in politica economica a Uniunii Europene cu statul german beneficiar singular dupa ce Franta a realizat ca interesele vitale - comune initial - nu mai coincid perfect. Și acest lucru s-a intamplat, Germania devenind cea mai agresiva voce in luarea masurilor de asa-zisa iesire din criza a Uniunii. Grecia a fost prima "victima" a intereselor acesteia si ne amintim cu totii criza datoriei publice, evenimentele fiind de data recenta si dureroase pentru intreaga Europa ca avertisment.
Dupa acest episod - a carui duritate fara precedent a scandalizat intreaga lume - Germania nu a mai abordat politica pumnului de fier agresiv dar esecul Strategiei Lisabona s-a extins la Spania, Portugalia, Irlanda si Italia si a scos la iveala maniera vicioasa in care s-a derulat sustinerea nationala a monedei unice europene.
Romania a trecut si trece inca prin efectele crizei economice dar am reusit - chiar si in aceste conditii - sa reducem deficitul balantei comerciale, am reusit sa implementam o politica monetara care sa ofere stabilitate macroeconomica dar si perspectiva unei cresteri economice in acest an. Si aceste performante nu se puteau realiza daca Romania nu era un stat guvernabil. Si - in nici un caz - aceste rezultate nu le-am obtinut ca urmare a guvernarii Romaniei de catre un guvern german. Romania este un stat care este guvernat de cetateni romani aflati in slujba propriilor cetatenilor, iar acest fapt este o lema. Nu trebuie sa demonstram acest lucru domnului comisar european german OETTINGER care se pare ca are grave lacune cu privire la notiuni elementare de statalitate si nu numai. Și recomand - pe aceasta cale - domnului OETTINGER sa-si foloseasca impresionantul bagaj de cunostinte diplomatice, economice si de drept comunitar pentru constructia unei mai bune guvernari in interesul propriei tari.
Politica ultimilor ani - de lansare "ad nauseam" de declaratii incendiare - are ca scop rezolvarea unor probleme spinoase cu care se confrunta cei mai mari contribuabili la bugetul Uniunii Europene. In ultimii 3 ani a devenit tot mai evidenta orientarea politicii bugetare comune nu doar prin actiuni de monitorizare - care se pare ca nu mai sunt suficiente - ci si prin actiuni inacceptabile de constructie a bugetelor nationale. Trendul acesta a fost subliniat de presedintele Comisiei Europene - Jose Manuel Barosso - la prezentarea Raportului Anual de Crestere Economica pe anul 2010, spunand ca, citez:
"Incepem o noua etapa si incercam sa imbunatatim modul in care ne gestionam si coordonam economiile in U.E. Este prima data cand vom institui acest nou instrument al guvernarii comune. Acesta va ajuta UE sa modifice modul in care guvernele isi vor gandi bugetele."
Sa nu uitam care a fost scopul intrarii Romaniei in U.E. Nu am aderat la Uniune pentru a da - la schimb - putere. Nu am aderat pentru a ceda suveranitate. Si sub nici o forma nu am aderat in schimbul renuntarii la dreptul la demnitate.