Global Commercium lanseaza in data de 28 iulie 2011, ora 17:30, la sala "Cupola" din incinta Hotelului Golden Tulip Ana Dome din Cluj-Napoca proiectul "MACS NV - Masuri Active pentru Combaterea Somajului", finantat din Fondul Social European, in cadrul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 (POS DRU), Axa 5, Promovarea masurilor active de ocupare, DMI 5.1 "Dezvoltarea si implementarea masurilor active de ocupare" pentru o perioda de 18 luni.

Obiectivul general al acestei axe prioritare este: facilitarea integrarii pe piata muncii a somerilor tineri si a somerilor de lunga durata, atragerea si mentinerea unui numar mai mare de persoane pe piata muncii, inclusiv in zonele rurale si sprijinirea ocuparii formale.
Proiectul "MACS NV" isi propune sprijinirea populatiei in gasirea de locuri de munca stabile si formarea populatiei in acest sens, astfel contribuind la dezvoltarea societatii comunitare.

Beneficiarii acestui proiect sunt Global Commercium si partenerul tansnational CADMO Conocimiento care vor furniza servicii persoanele aflate in cautarea unui loc de munca de pe raza judetului Cluj.

Obiectivul proiectului: dezvoltarea unui set complex de cunostinte si abilitati practice, cu privire la metodele si tehnicile de cautare activa a locurilor de munca, la nivel individual si de grup, pentru somerii de lunga durata din judetul Cluj. Astfel, persoanele somere din judet vor avea acces facil la diverse informatii cu privire la situatia actuala a pietei muncii si evolutia ocupatiilor in zona respectiva, dar si un set de deprinderi si competente, competente cheie, transversale (cele sociale si civice), comune mai multor ocupatii, facilitandu-se mobilitatea ocupationala. Pe termen lung vor fi initiate campanii de informare, consiliere profesionala, formare profesionala pentru cresterea sanselor grupului tinta de gasi locuri de munca si de a-si dezvolta capacitatea de a se auto-organiza si a actiona.

Rezultatele asteptate: o analiza detaliata a situatiei pietei muncii din judetul Cluj, crearea a cel putin 200 de profile profesionale individualizate, informarea si consilierea/orientarea a cel putin 500 de beneficiari, instruirea si formarea profesionala a cel putin 70 de participanti precum si cresterea gradului de informare/abilitare si a increderii in sine/autocunoasterii pentru toti beneficiarii asistati.

Durata proiectului: 18 luni.
Valoarea totala a proiectului este de 2,14 mil. lei.