Businesswoman.ro, inr-un interviu realizat de Alexandru Raducanu cu Hajnalka Stefan, fondator Ch‘artist Studio&Paint Your Own Pottery din Capitala.

Desi v-ati putea gandi la asta, Ch’artist Studio&Paint Your Own Pottery nu este si nu va fi niciodata o "scoala de meserii". Aici oamenii vin in primul rand pentru emotii - create de ei insisi pentru propriul suflet sau create altora pentru amintiri care nu pier. Vizitatorii fie isi descopera, alaturi de indrumatorii studioului, bucuria de a se descoperi pe sine (de aici si inspiratia numelui - charting new territories of their souls), fie gasesc calea de a exprima mai usor un sentiment uneori dificil de cuprins in cuvinte. Si veti vedea ca este, in esenta, foarte simplu: alegi un obiect din ceramica cruda, nefinisata, din multele piese disponibile (vaze, farfurii, cani, figurine etc.), selectezi culorile si ustensilele de lucru (pensule, matrite, sabloane, bureti, manuale etc.) si ultimul pas: selectezi mesajul, creezi "povestea" pe care doresti sa o imprimi pe ceramica. Succes!
Oricine viziteaza Ch’artist Studio paseste intr-un alt univers. Situat pe o straduta linistita, Erou Ion Calin, orice mic detaliu al studioului creeaza si contribuie la crearea unei vraji, in care realizezi ca cel care a construit acest spatiu a facut-o cu pasiune si cu har.

- Care este istoria Ch’artist Studio? Cum a luat nastere si ce v-a motivat in aceasta directie?
- Cand eram mica, imi placea sa-mi creez singura jucariile. Intotdeauna mi-a creat o bucurie aparte sentimentul de unicitate a papusilor mele. Cred ca atunci e perioada in care undeva in adancul sufletului s-a conturat dorinta de a perpetua si "cand voi fi mare" aceasta preocupare pentru creatie, pentru frumos, pentru arta. Iar cand "am ajuns mare" si am avut ocazia sa vad niste ateliere de olarit in Budapesta si in Strasbourg, am stiut ca trebuie sa deschid Ch’artist la Bucuresti. In realitate insa, Ch’artist nu inseamna numai olarit/ceramica. Este un atelier care le ofera doritorilor mai multe posibilitati de exprimare artistica.
Cat despre motivatie, Ch’artist este in primul rand o modalitate de exprimare pe care nu am putut sa o gasesc in altceva. Inainte de a deschide atelierul, am lucrat in media advertising. Si cu toata creativitatea caracteristica domeniului, simteam ca doresc mai mult. Si asa s-a nascut atelierul din strada Erou Ion Calin.
- Cum ati ales numele studioului si ce va doriti sa transmita el?
- Clientii care ne trec pragul sunt amatori, pasionati de arta si nu artisti profesionisti, in adevaratul sens al cuvantului. Ch’artist e un joc de cuvinte in limba engleza care uneste ideea de artist nedescoperit cu cea de cartografiere a unor noi teritorii. Noi le permitem oamenilor sa-si descopere si sa-si evidentieze talentele artistice latente.
- Care sunt, in prezent, principalele "functiuni" ale Ch’artist Studio si cui se adreseaza el? Este mai degraba destinat copiilor?
- Am intalnit multi clienti care au in ei o poveste si cauta o metoda de exprimare care sa fie originala si care sa reziste probei timpului. Functia noastra esentiala este de a le oferi tocmai modalitatea de exprimare. O farfurie pictata are nebanuite veleitati. Ea poate sa se transforme in "amintirea din copilarie" a unui prescolar, iar o ceasca de cafea, in declaratia de dragoste a unui adolescent sau ontr-o cerere de casatorie, un cadou de casa noua sau de pensionare. La Ch’artist orice eveniment din viata se poate marca printr-un obiect unic.
Una din cele mai frumoase situatii intalnite a fost a unui "el" care a venit si mi-a explicat ca nu stie cum sa o ceara in casatorie pe "ea". "Uite cum facem", i-am spus, "O inviti la o sedinta de pictat pe ceramica si ii pregatesti inainte o ceasca de cafea, in interiorul careia ii scrii cererea propriu-zisa". Imaginea fetei care a descoperit mesajul dupa ultima gura de cafea si lacrimile ei de fericire sunt o amintire de nesters.
- Cui va adresati?
- Studioul se adreseaza unui public extrem de larg din punct de vedere al varstei si ocupatiei: avem clienti intre 3 saptamani (o mamica si-a dorit sa imprime talpa bebelusului ei pe ceramica) si 75 de ani (o reuniune studenteasca dupa 40 de ani, unde au pictat si s-au semnat pe cate o halba din ceramica).
- Ce tipuri de worshop-uri organizati si cum se desfasoara un astfel de eveniment? Organizarea unui workshop difera mult ca logistica in functie de tipul de client. Pentru "walk-in customers", care vin individual la atelier si de regula neprogramat, workshop-ul se organizeaza ad hoc. Insa acestia reprezinta un segment cu pondere relativ mica in totalul clientilor. Ch’artist organizeaza de exemplu workshop-uri pentru gradinite, scoli (inclusiv petreceri de absolvire), pentru confectionarea marturiilor la nunti sau botezuri, pentru team building-uri ale clientilor corporatisti, dar si petreceri tematice (de burlacite, sau ocazionate de diverse sarbatori mai mult sau mai putin traditionale) sau pur si simplu "girls night out", fara un motiv special. Cand vorbim de evenimente prestabilite, se stabileste de comun acord cu clien- tul care va fi "regia" dupa care se va derula workshop-ul, care sunt obiectivele urmarite, care sunt restrictiile si precautiile necesare, daca acestea exista etc.
Insa daca ne referim strict la procesul creativ, acesta se deruleaza in trei etape distincte:
In primul rand, selectarea obiectului din ceramica cruda, nefinisata, din cele peste 100 de piese disponibile (vaze, farfurii, cani, figurine etc.); in al doilea rand, selectarea culorilor de lucru, pe baza de apa, non-toxice si a ustensilelor de lucru (pensule, matrite, sabloane, bureti, manuale etc.) si in ultimul rand, selectarea mesajului, a "povestii" pe care fiecare doreste sa o imprime pe ceramica.