Evenimentul Zilei informeaza: Protestul a fost confiscat de manageri de imagine. A luat o turnura kitsch. Concediati PR-ul!
Cele cateva mii de oameni stransi duminica seara in Piata Victoriei pentru a protesta impotriva guvernului Dragnea-Grindeanu au fost parte a unei coregrafii in care tricolorul a jucat rolul-cheie. Alex Goldis, critic literar si lector univ. dr. la Facultatea de Litere, Universitatea Babes-Bolyai, considera ca in spatele coregrafiei se afla o strategie de marketing:
- Eu n-am citit coregrafia cu tricolorul in cheie nationalista, ci in cheie de marketing: aseara a fost evidenta mutatia mesajului de la Romania lupta contra coruptiei la Romania isi face un imens selfie pentru export luptand contra coruptiei. Acaparat de regula de vreun partid politic, protestul a fost confiscat de data asta de manageri de imagine, care incearca sa faca din el un brand de Romania. Daca tot ne-a laudat Europa in ultimele saptamani, de ce nu ne-am vinde protestul ca produs putin? Tricolorul de oameni de aseara nu e nationalist, nici veche deprindere comunista (cum am tot citit aici), ci capitalist. Am vazut protestatari de buna credinta frustrati de turnura kitsch pe care a luat-o manifestarea de aseara: nu contra nationalismului sau a comunismului trebuie sa se revolte (ambele, tendinte marginale/inexistente in Romania de azi), ci a mecanismelor de marketing, care fac ce stiu ele mai bine: falsifica orice mesaj autentic de dragul profitului. In locul lor, eu as concedia urgent PR-ul.

Sursa: evz.ro