miscareaderezistenta.ro informeaza: Elefantul, cheia unui viitor tratament contra cancerului!? (Autoare: Magda Marincovici)
O gena din ADN-ul elefantilor ar putea fi folosita in lupta contra celulelor maligne, transmite site-ul 20minutes.fr. Cercetatorii de la Universitatea Utah (SUA) au publicat, in data de 17 ianuarie anul acesta, observatiile colectate in urma unei serii de experiente destinate izolarii si studierii functionarii proteinei P53. Trebuie precizat ca, inca din 2015, cercetatorii au lansat teoria, verificata in laborator, potrivit careia aceasta proteina are capacitatea de a distruge metastazele, in cazul elefantului. Cercetatorii au constatat ca aceasta proteina poate stopa procesele de divizare a celulelor maligne, distrugerea sau refacerea acestora. Elefantii au gena TP53 in 20 de exemplare, ceea ce explica de ce pachidermele fac cancer si mor intr-un numar mult mai mic comparativ cu oamenii. Joshua Schiffman, unul dintre cercetatorii care participa la aceste experiente, spera sa poata demara faza experimentelor pe om in 2020. Dar, asa cum precizeaza Huffington Post, cercetatorii trebuie mai intai sa valideze aceasta teorie printr-un studiu si sa reuseasca sintetizarea proteinei pentru a o putea folosi in testele pe rozatoare.