MAGAZIN: Desecretizari amanate si siguranta zborurilor (Autor : DAN D. FARCAS)
La sfarsitul lunii martie 2015, Ministerul Apararii al Marii Britanii a fost acuzat de musamalizare OZN, dupa ce a intarziat publicarea unui volum masiv de documente, poreclit intre timp Dosarele X ale Marii Britanii. La sfarsitul anului trecut, Ministerul Apararii a promis sa elibereze 18 noi fisiere OZN, dar nu a reusit sa-si materializeze promisiunea. Dupa ce Lordul Black din Brentwood a depus o interpelare in Camera Lorzilor, Ministerul Apararii a recunoscut ca nu a dat inca documentele Arhivelor Nationale, pentru a fi facute publice, acuzand cerinte suplimentare de procesare si declarand ca fisierele vor fi publicate la sfarsitul anului 2015 sau in 2016.
Nick Pope, care a lucrat ca investigator OZN la Ministerul Apararii, a declarat:
- Aceasta intarziere masiva va fi luata in brate de teoreticienii conspiratiei. Se pare ca Ministerul Apararii functioneaza la ralanti. Apare fireasca suspiciunea ca exista o bomba in aceste fisiere si ca ministerul nu stie cum sa se descurce. O posibilitate ar fi cazul militarului american John Burroughs, implicat in intalnirea OZN din 1980, de la Rendlesham Forest, dupa care s-a ales cu probleme grave de sanatate.
- Avand in vedere ca guvernul SUA a emis recent o cerere de prejudiciu, pe baza faptului ca guvernul britanic a admis ca martorii incidentului de la Rendlesham au fost, probabil, iradiati, este posibil ca acest lucru sa fi provocat o disputa diplomatica la nivel inalt, si asta e ceea ce cauzeaza intarzierea. Pat Frascogna, avocatul lui Burroughs, a castigat recent un proces pentru a forta sefii din departamentul de sanatate a militarilor SUA sa plateasca pentru tratamentul bolii sale. Aceste fisiere ale ministerului britanic al apararii (cele intarziate n.n.) contin informatii despre incidentul din Rendlesham Forest, asa cum reiese din niste documente desecretizate anul trecut, raspunzand la o cerere facuta de catre John Burroughs, in virtutea legii accesului liber la informatii.
Dosare cu vizite de gradul II
In timp ce multi teoreticieni ai conspiratiei spera ca cele 18 dosare sunt pline de dovezi privind vizite extraterestre, este mult mai probabil ca ele contin informatii strict secrete de aparare, care ar putea sa se refere la arme sau la avioane clasificate.
- In continuare, situatia este frustranta pentru noi toti, cei care incercam pur si simplu sa aflam adevarul despre ce anume s-a intamplat, a mai comentat Pope. Ca raspuns la intrebarea Lordului Black, Lordul Astor de Hever, subsecretar de stat si lord purtator de cuvant pentru aparare, a declarat doar atat:
- Programul pentru transferul de fisiere de la Ministerul Apararii la Arhivele Nationale este format din aproximativ 10.000 de dosare pe an. Acest program este actualizat continuu, pentru a tine seama de modificarile de prioritate si de progres pe diferite seturi de inregistrari.

xxx

In ultimii 20 de ani, mai multe agentii guvernamentale au facut publice fisiere cu rapoarte si anchete pe fenomenele aeriene neidentificate. Aproape toate aceste dosare contin observatii din aviatie sau incidente legate de siguranta zborurilor, implicand lumini sau obiecte neobisnuite, intre care: pericolul unor coliziuni aeriene, apropiere periculoasa, distragerea atentiei echipajului, detectii radar nereusite, incursiuni sau manifestari in interiorul spatiului aerian restrictionat sau controlat etc. Rapoartele sunt facute de regula de piloti civili si militari sau controlori de trafic aerian, aflati in timpul desfasurarii activitatii lor profesionale. In aceste observatii exista multe trasaturi similare sau profiluri, care ar putea fi folosite pentru siguranta aviatiei, deci care ar merita sa fie analizate mai indeaproape. Cu toate acestea, la nivel oficial, nu a existat niciun efort coordonat in acest sens. Autoritatile aeronautice americane indruma pilotii si controlorii de trafic aerian, care vor sa faca un raport raport privind o intalnire OZN, sa contacteze grupurile civile de cercetare OZN; iar aceste organizatii nu au publicat niciun studiu si nu au demonstrat nici cel mai mic interes pentru problematica sigurantei aviatiei.
(Va urma)