Cei 7 ani cu Sorin Oprescu primar le-au adus bucurestenilor o serie de mari proiecte de infrastructura, modernizarea centrului vechi, eliminarea maidanezilor dupa uciderea unui copil de patru ani, dar si cateva restante in privinta utilitatilor si transportului.
Poate cea mai mare realizare a primarului Sorin Oprescu din cel de-al doilea mandat este faptul ca a scapat Bucurestiul de maidanezi. Chiar daca modul a fost controversat (30.000 de caini eutanasiati din cei 60.000 estimati), Capitala a rezolvat aceasta problema care trena de peste 10 ani. Printre realizarile primarului Oprescu se numara si mai multe proiecte de infrastructura - Pasajul Pipera, Pasajul de la Mihai Bravu, terminarea Pasajului Basarab, strazile din Centrul Istoric al Capitalei, strapungerea Doamna Ghica-Chisinau si Arena Nationala. Bucurestiul are si 10 km de piste pentru biciclete.

Bilant infrastructura. Proiecte finalizate

Pasajul Basarab
La acest capitol, printre marile realizari ale primarului Sorin oprescu se numara finalizarea lucrarilor la Pasajul Basarab. Pasajul a fost inaugurat in iunie 2011, dupa mai bine de 5 ani de la inceperea lucrarilor, investitia ridicandu-se la 240 de milioane de euro. Acesta are o lungime de 2 kilometri, sustine 4 benzi de circulatie si 2 linii de tramvai pe centru si a inchis inelul principal de circulatie a Capitalei. Pregartirile pentru construirea pasajului au inceput in 2004, in timpul mandatului lui Traian Basescu, acesta obtionand finantare de la BEI pentru proiect. In 2007, in timpul mandatului lui Adriean Videanu au inceput efectiv lucrarile la pasaj si trebuiau finalizate in octombrie 2009.
In 2008, noul edil-sef al Capitalei, Sorin Oprescu, a preluat lucrarile intarziate cu 18 luni, iar lucrarile au fost finalizate abia in iunie 2011.

Pasajul Mihai Bravu
Pasajul Mihai Bravu, o alta lucrare de infrastructura foarte importanta,a fost inaugurat in octombrie 2014, dupa o investitie de circa 180 milioane lei. Lucrarile de contruire au inceput in 2010 si trebuiau finalizate in vara anului 2012, insa contractul cu primul constructor - Romstrade - a fost reziliat fiindca firma a intrat in insolventa, iar municipalitatea a facut o noua licitatie pentru finalizarea lucrarii. La final pasajul a fost cu 30 milioane lei mai scump.

Pasajul Pipera
In aprilie 2012, primarul Sorin Oprescu inaugura pasajul rutier suprateran de la Pipera, un proiect de circa 32 milioane de euro. Lucrarile la pasaj si la largirea Soselei Pipera au inceput in luna august 2010 si aveau un termen contractual de finalizare de 18 luni, adica februarie 2012. Pasajul Pipera incepe pe Soseaua Pipera, inainte de intersectia cu bd. Barbu Vacarescu, traverseaza bd. Barbu Vacarescu, Calea Floreasca si ajunge la sol cu 200 de metri inainte de intersectia Soselei Pipera cu bd. Nicolae Caramfil. In cadrul acestui proiect, municipalitatea a largit si Soseaua Pipera de la o banda la doua benzi pe sens. Citeste aici mai mult.

Strapungerea Doamna Ghica - Chisinau
Primaria Capitalei a inaugurat, in decembrie 2012, strapungerea Doamna Ghica - Chisinau, cu o intarziere de circa 4 ani. Artera are o lungime de 1,8 km si face legatura intre Soseaua Colentina si Cartierul Pantelimon. Pana acum, soferii puteau ajunge dintr-o parte in alta ocolind pe Soseaua Fundeni sau Mihai Bravu.
Lucrarile la strapungerea Doamna Gica Chisinau au inceput in 2006, pana in 2008 realizandu-se circa 55 la suta din lucrare, potrivit municipalitatii. Din vara anului 2008 santierul a ramas abandonat din cauza unor neintelegeri intre Primaria Capitalei si constructorul care executa lucrarea - compania Lena Construcoes. Primarul Sorin Oprescu a declarat in mai multe randuri ca lucrarile au fost oprite datorita exproprierilor dar si din cauza evaluarii incorecte a devizului initial care ar fi fost cu 250% mai mare decat s-a prevazut initial.
Dupa doi ani de negocieri cu constructorul, municipalitatea a decis rezilierea contractului, in octombrie 2010 fiind trimisa notificarea. Pentru lucrarile realizate pana in momentul respectiv s-au platit circa 30 milioane lei. In toamna anului 2011 s-a desemnat prin licitatie constructorul care a continuat lucrarea, contractul fiind atribuit consortiului SCT Bucuresti SA - TECNIC Consulting Engineering Romania SRL pentru suma de circa 37,5 milioane lei.

Diametrala Buzesti Berzei-Uranus
Primaria Capitalei a inaugurat la inceputul anului 2014 primul segment din diametrala Buzesti-Berzei-Uranus, cuprins intre Piata Victoriei si Vasile Parvan. Lucrarea a vizat extinderea celor doua strazi la doua benzi pe sens plus linie de tramvai. Reprezentantii municipalitatii au declarat ca aceasta artera este necesara deoarece constituie o alternativa la Calea Victoriei si bd. Magheru, urmarindu-se astfel decongestionarea centrului Capitalei.
Lucrarea a inceput in decembrie 2009 si se ridica la circa 160 milioane de lei/35 milioane de euro. Acesta este unul dintre cele mai controversate proiecte facute de Primaria Capitalei deoarece municipalitatea a demolat mai multe cladiri monument istoric existand suspiciuni de ilegalitate.
Pentru construirea acestui drum au fost demolate 90 de case, printre care si cladiri monument istoric si au fost expropriate circa 1000 de persoane.Cea mai importanta cladire demolata pentru construirea acestui drum a fost Hala Matache. Cladirea a fost demolata in martie 2013, dupa lasarea noptii si pe cod portocaliu de ninsoare. Primarul Oprescu a promis ca o va reconstrui pe alt amplasament. Alte doua cladiri importante puse la pamant au fost Berzei 81 si 89. Si in cazul acestora, edilul a promis ca le va reconstrui insa pana acum acest lucru nu s-a intamplat.
Mai mult, inaugurarea s-a facut desi in urma cu cateva zile Tribunalul Bucuresti a suspendat planurile de urbanism care stabileau traseul drumului si autorizatiile de construire pentru segmentul cuprins intre bd. Calea Grivitei si Dinicu Golescu.

Modernizare bd. Liviu Rebreanu
La finalul anului 2013, Primaria Capitalei a terminat lucrarile de reabilitare a bulevardului Liviu Rebreanu, portiunea cuprinsa intre bd. Nicolae Grigorescu si bd. Camil Ressu. Au fost refacute partea carosabila, trotuarele si linia de tramvai, s-au amenajat parcari in spic pe marginea drumului si s-au trasat marcajele rutiere. Pistele de biciclete au fost amenajate pe trotuar, pe anumite portiuni. Lucrarea avea termen de finalizare luna noiembrie 2013, iar investitia se ridica la 17 milioane de euro.
Anul urmator ureaza sa fie reabilitata si portiunea cuprinsa intre bd. Nicolae Grigorescu si 1 Decembrie 1918. La inceputul acestui an, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat culoarul de expropriere pentru largirea bd. Liviu Rebreanu intre bd. Nicolae Grigorescu si 1 Decembrie 1918, urmand sa fie expropriati 3951 mp teren si 167 mp constructii, iar despagubirile se ridica la 6 milioane lei.
Sursa: HotNews.ro