Senatorul Valer Marian a sustinut in urma cu un an o declaratie cu titlul: "Cateii lui Basescu de la ANI sunt protejati de cei de la DNA". Avand in vedere suspiciunile de abuz, coruptie si partizanat politic ce planeaza asupra numitului Horia Georgescu, senatorul Valer Marian revine azi si cere Senatului Romaniei sa adopte de urgenta o hotarare prin care sa solicite Consiliului National de Integritate, organism desemnat si coordonat de Camera superioara a Parlamentului, revocarea lui Horia Georgescu din functia de presedinte al ANI.

Beneficiind de inalta si inaltatoarea protectie prezidentiala, sefii de la ANI si-au permis sa sfideze pe toata lumea si, in mod deosebit si ostentativ, Parlamentul, forul legiuitor suprem, care nu numai ca i-a emis certificatul de nastere, dar caruia ANI ii este subordonata, prin intermediul Consiliului National de Integritate, care este ales de Senat. Sefii de la ANI au atins culmea sfidarii fata de Parlament in toamna anului trecut, cand, desi au fost convocati in scris, au refuzat, in trei randuri, sa se prezinte in fata Comisiei juridice si a Comisiei pentru drepturile omului din Senatul Romaniei pentru a raspunde fata de acuzatiile ce le sunt aduse printr-un raport al Curtii de Conturi a Romaniei.
Conform raportului transmis Senatului de Curtea de Conturi a Romaniei in anul 2011, in urma controalelor efectuate de aceasta institutie la Agentia Nationala de Integritate in perioada 2008-2010 au fost constatate o serie de nereguli in activitatea ANI, cea mai mare parte generatoare de prejudicii pentru fondurile publice, prejudiciul total stabilit fiind de 508.713 lei. Principalele nereguli consemnate in raportul Curtii de Conturi sunt urmatoarele:
"1. Presedintele Agentiei Nationale de Integritate a delegat competenta de ordonator de credite secretarului general, limitand aceasta competenta numai la situatiile in care presedintele nu se afla in institutie. Cu toate acestea, secretarul general a exercitat aceste atributii si in alte cazuri in care, ordonatorul de drept, conform fiselor de prezenta, s-a aflat in institutie.
2. Structura organizatorica a Agentiei Nationale de Integritate, a fost aprobata de presedintele Agentiei, fara a tine seama de limitele stabilite prin prevederile legii bugetului de stat, in sensul ca:
- nu au fost respectate prevederile bugetare in ceea ce priveste numarul total si structura functiilor de conducere, institutia angajand personal pe functii de director general, director general adjunct si sef serviciu fara a avea posturi aprobate prin anexa 3 la legea bugetului de stat;
- au fost prevazute 7 posturi de inspectori de integritate superiori treapta 1 cu un salariu de baza de 3500 lei in timp ce prin anexa 3 la legea bugetului de stat au fost aprobate posturi de inspectori de integritate de rang inferior, cu un salariu mai mic.
3. Agentia Nationala de Integritate a organizat cabinetul vicepresedintelui (asimilat cu functia de subsecretar de stat) si a angajat personal in cadrul acestuia prin incalcarea prevederilor legale care nu permiteau organizarea unui cabinet la nivelul acestei functii. In plus, functionarea ilegala a cabinetului a continuat si in perioada in care functia de vicepresedinte nu a fost ocupata.
De asemenea, cabinetul presedintelui a fost organizat in conditiile incalcarii prevederilor legale, numarul de personal din cadrul acestui cabinet fiind depasit cu un post de consilier personal.
4. Institutia verificata a incalcat prevederile legale in vigoare cu privire la numirea prin detasare a personalului in cadrul Agentiei Nationale de Integritate.
Astfel, un angajat al cancelariei Primului Ministru a fost detasat la Ministerul Justitiei pe o functie de executie, iar ulterior, numit pe functia de consilier al ministrului justitiei, pe durata mandatului acestuia. La numai doua zile de la aceasta numire si totodata cu cateva zile inainte de incetarea mandatului ministrului justitiei, acesta, la randul sau, a dispus detasarea persoanei respective la Agentia Nationala de Integritate, pe o functie publica de executie. Astfel, in momentul detasarii, statutul si functia pe care aceasta persoana o detinea in cadrul Ministerului Justitiei, precum si durata de ocupare a functiei, nu permiteau o astfel de detasare.

(Va urma)