Divizia Microsoft Reasearch a prezentat in urma cu cateva luni o tehnologie numita High-Performance Touch (HPT) care urma sa reduca timpul de reactie al ecranului unui terminal de la 100 ms la 1 ms. Acum, Microsoft a obtinut un patent pentru aceasta tehnologie si putem intelege mai usor cum ar trebui sa functioneze HPT. Din pacate, in ciuda avantajelor reale oferite de tehnologie, implementarea ei se va lasa asteptata. Vom explica in continuare de ce.Daca clipul de mai jos este prea lung pentru a-l viziona, vom incerca sa rezumam ceea ce ne explica inginerul de la Microsoft Research. Se pare ca intre realizarea unui gest pe ecran si momentul efectiv in care sistemul de operare reactioneaza vizibil la el trec in medie 100 ms. Daca miscare este scurta, aceasta diferenta de timp este greu sesizabila. Daca miscarea se face cu o viteza de 1 m/s, atunci efectul va putea fi observa pe ecran la o distanta de aproximativ 10 cm de unde se afla degetul. Inginerii de la Microsoft Research au incercat sa reduca timpul de reactie la 1 ms folosind algoritmi de predictie a miscarii.
Pe un prototip de ecran sensibil la atingere se poate observa cum reactia la miscarea degetului este imediata. In spatele acelui ecran se afla insa un mic calculator care se ocupa exclusiv de calculul algoritmilor folositi pentru anticiparea miscarii. Microsoft nu a dat detalii in legatura cu puterea de procesare necesara. Daca ea este semnificativa, atunci implementarea tehnologiei High-Performance Touch in tabletele actuale va intarzia. Daca se vor gasi compromisuri, care fie sa limiteze nevoile de procesare, fie sa nu reduca atat de mult timpul de reactie, atunci poate ca vom vedea tehnologia implementata in viitoarele tablete Microsoft Surface. Sau in smartphone-urile cu Windows Phone.