Run Of Category = campanie sau targetare in care un banner va aparea oriunde intr-un site dintr-o anumita categorie sau intr-o sectiune a oricarui site dintr-o retea din acea categorie.

ROC este o varianta de targetare suplimentara in comparatie cu run of site (ROS) sau run of network (RON) unde bannerele vor aparea aleator pe orice pagina a unui site (ROS) sau pe orice pagina a oricarui site (RON). Avantajul ROC consta in afinitatea mai mare pe care o are pentru anumite targeturi in comparatie cu ROS sau RON prin alegerea judicioasa a sectiunilor din site-uri pentru anumite categorii.

ROC mai este cunoscuta si sub titulatura de run of channel sau channel targeting. De exemplu: un advertiser din domeniul auto doreste sa apara cu o campanie de bannere pe Internet. Vom prezenta in continuare patru variante de planning, RON, RON optimizat, ROC si ROC optimizat.
Varianta RON: Bannerul este afisat aleator in intreaga retea, fara nici un fel de limitare. Difuzia mesajului in target este maxima, deoarece practic orice utilizator al retelei, indiferent de afinitatea pentru domeniul auto, are aceeasi sansa de a vedea bannerul campaniei. In plus, frecventa este aleatoare, adica un vizitator poate sa nu vada deloc sau sa vada de un numar nedefinit si necontrolat de ori bannerul respectiv.

Varianta RON optimizat: Bannerul este afisat aleator in intreaga retea, cu limitare de frecventa pe vizitator unic. Difuzia mesajului in target este mare (exista riscul sa atingem cu mesajul campaniei si oameni care nu sunt interesati de domeniul respectiv - domeniul auto). Imbunatatirea fata de varianta anterioara consta in controlul frecventei: o limita impusa de 6 va face ca un utilizator sa vada de maxim 6 ori (existand si posibilitatea ca unui sa nu o vada deloc) bannerul campaniei si in plus, eliminarea duplicarilor de pe site-urile din retea.

Varianta ROC: Bannerul este afisat aleator, dar numai pe site-uri auto si respectiv pe sectiuni auto ale unor site-uri. De exemplu, in afara de masini.ro, autovit.ro, autoshow.ro, turatii.ro etc, dar si sectiunea stiri auto din www.rol.ro , sectiunea anunturi auto din www.evrika.ro , sectiunea anunturi auto din www.roportal.ro etc. Difuzia este minima, dar advertiserul nu are controlul frecventei, intocmai ca in varianta RON.

Varianta ROC optimizat: Bannerul este afisat aleator site-uri auto si respectiv pe sectiuni auto ale unor site-uri, cu controlul frecventei per vizitator unic si eliminarea duplicarii de vizitatori unici pe site-urile din retea. In afara de avantajul direct al lipsei difuziei si practic a targetarii corecte pe utilizatorii interesati de domeniul auto, se imbunatatesc substantial alti doi indicatori: reachul - prin eliminarea frecventelor mari de vizualiare si alocarea acelor afisari catre vizitatorii care au vazut cu frecvente mai reduse, si rata de click, deoarece acest indicator se amelioreaza direct din extensia reachului explicata mai sus.

Iata cum o simpla comanda in adserver poate eficientiza pana la de 10 ori (estimare medie) impactul unei campanii in target.