Ad network = companie din domeniul publicitatii care gestioneaza spatii publicitare online, situandu-se intre detinatorii de site-uri si clientii de publicitate, reprezentati sau nu de agentii de publicitate, avand in portofoliu spatii publicitare pe mai multe site-uri, fapt care permite cumparatorilor de publicitate sa atinga relativ usor o audienta mai larga prin achizitionari de spatiu publicitar in intreaga retea sau in anumite sectiuni din site-urile membre. Avantajele comerciale ale cumpararii de media “la pachet” sunt evidente pentru toata lumea, deci aici nu vom insista asupra lor, ci asupra posibilitatilor de a eficientiza o campanie publicitara prin folosirea facilitatilor oferite de ad-network. Orice retea foloseste un ad-server, care ofera anumite posibilitati de targetare, atat pentru fiecare site in parte, cat si pe ansamblul campaniei. Astfel, limitarile de frecventa (pe campanie, pe saptamana, pe ora sau chiar pe minut) pot fi aplicate atat pentru fiecare site in parte, cat si pentru intreaga campanie. De exemplu, daca folosim un overlayer foarte agresiv il vom limita la maxim o afisare pe zi per user pe fiecare site, dar ce ne facem cu campaniile de imagine ce vor sa atinga utilizatorul atat cand isi citeste stirile dimineata, cat si atunci cand se destinde in pauza de pranz, cand cauta un curs valutar sau cand se pregateste sa plece de la servici. Solutia e simpla: pe langa targetarea pe fiecare site, vom aplica o targetare pe intreaga campanie - de exemplu o data pe ora per user. Ca acest procedeu sa dea cele mai bune rezultate, expunerea pe fiecare site trebuie sa tina seama de numarul mediu de utilizatori pe zi pe fiecare site, ca o medie saptamanala. Adserverul, pe baza datelor istorice, va repartiza automat expunerea pe fiecare site in functie de sezonalitatea pe zi a saptamanii si pe ore ale zilei. Pentru campaniile cu target principal restrans, si target secundar mai larg vom putea jongla cu OTS-ul pe categorii de site-uri. De exemplu, daca am avea o campanie pentru un aparat foto digital am putea alege un OTS mai mare pe site-urile specializate, unul mediu pe site-urile IT si altul mic pe site-urile de stiri. Limitarile de frecventa (pe site) aplicate vor fi si ele diferite, si se va aplica si limitarea pe campanie.