CorectNews informeaza: Cum evalueaza Google site-urile (I)
Search Engine Land a scos la iveala saptamana trecuta, inca nu se stie clar cine l-a dat publicitatii, un document de 125 de pagini ce destainuie recomandarile oficiale ale Google pentru quality raters - evaluatorii de calitate. E vorba de versiunea din martie 2011. Dr. Peter J. Meyers, de la seomoz.org, le-a citit pe toate si a facut un rezumat al celor mai importante idei din manualul Google in ceea ce priveste filosofia calitatii.
Ce sunt Quality Rater-ii?
Sunt cei care verifica faptele - oamenii a caror treaba este sa se asigure ca algoritmii fac ceea ce trebuie sa faca. Informatiile venite de la ei nu numai ca sunt un control al calitatii SERP (rezultatele paginii pe motoarele de cautare), dar ajuta si la validarea potentialelor schimbari ale algoritmului.
Haideti sa vedem cateva secrete ale partii umane a Google care stabileste ecuatia calitatii.

1. Relevanta
Evaluatorii sunt instruiti sa tina cont de cinci optiuni atunci cant catalogheaza relevanta: vital, folositor, relevant, putin relevant, in afara subiectului.

2. Spam
In viziunea Google, un site poate fi util dar spam, irelevant dar nu si spam. Continutul este relevant sau irelevant insa spam-ul este despre tactici si intentie.

3. Interpretarea dominanta
Unele cautari pot fi ambigue, iar evaluatorii sunt instruiti sa foloseasca interpretarea dominanta. Care, in cele mai multe cazuri, pare sa favorizeze marile branduri. Si care poate fi extrem de subiectiva. Ex: Apple poate insemna mai multe lucruri, insa cea dominanta este in cautarile pe Google Apple Computers.

4. Unele rezultate sunt vitale
Orice entitate oficiala - companie, actor, politician etc - poate avea un rezultat vital. De cele mai multe ori este pagina lor oficiala. Profilele sociale sunt iarasi vitale, daca se refera la indivizi sau grupuri mici. Interesant este insa ca Google si-a instruit in mod special evaluatorii sa nu considere vitale profilele social media ale companiilor.

5. Cautarile sunt de trei feluri
Intentiile in cautari pot fi clasificate, conform Google, in actiuni (Do), informatii (Know) si navigare (Go). Relevanta este determinata de intentie - daca o cautare e clar orientata pe actiune (cumpar computer), atunci doar rezultatele legate de actiune sunt foarte relevante.

6. Utile
Paginile utile, cele imediat de sub cele vitale, trebuie sa fie mai mult decat relevante - trebuie sa fie si foarte satisfacatoare, autoritare, amuzante si /sau recente. Ceea ce este clar este ca relevanta de una singura nu e suficienta pentru a urca in top.

Va urma

Sursa SeoMoz