CorectNews informeaza: Cum evalueaza Google site-urile (II)
Va promiteam ieri sa revin cu noi extrase din documentul secret al Google. Search Engine Land a scos la iveala saptamana trecuta, inca nu se stie clar cine l-a dat publicitatii, un document de 125 de pagini ce destainuie recomandarile oficiale ale Google pentru quality raters - evaluatorii de calitate. E vorba de versiunea din martie 2011. Dr. Peter J. Meyers, de la seomoz.org, le-a citit pe toate si a facut un rezumat al celor mai importante idei din manualul Google in ceea ce priveste filosofia calitatii.

7. Relevanta implica folosirea limbii in care e facuta cautarea
Daca un rezultat al cautarii nu se potriveste cu limba in care a fost facuta cautarea, in cele mai multe cazuri are o relevanta scazuta. Similar, in cazul in care cautarea implica o tara anume, iar rezultatul nu are legatura cu acea tara, nu este relevant.

8. Atintirea pe local poate deveni automata
Chiar o cautare generica poate insemna atintirea pe local. Un rezultat non-local poate fi calificat drept in afara subiectului sau nefolositor. Si asta e valabil chiar daca localizarea este sau nu specificata in cautare. Deci, asteptati-va ca Google sa se se focalizeze tot mai mult pe local.

9. Pagina de pornire conteaza
O landing page trebuie sa se potriveasca specificului unei cautari. Pe de alta parte, in cazul in care cautarea este vasta, atunci o resursa mai completa va fi mai relevanta. De exemplu, daca dati cautare la "retete din piept de pui" o pagina cu una singura nu e la fel de relevanta ca si una cu o lista intreaga.


10. Greselile de ortografie sunt calificate drept intentie
In cazul in care o greseala de ortografie este evidenta intr-o cautare, relevanta rezultatelor trebuie sa se bazeze pe cea mai probabila intentie a utilizatorului. Posibil ca in viitor Google va impinge tot mai mult automat utilizatorii spre ortografia corecta. Posibil ca va deveni si mai agresiv in sensul asta, cautand sa incerce sa determine intentia si chiar sa-i impinga spre intentia dominanta.

11. Continutul copiat poate fi relevant
Probabil ca este surprinzator in lumea post-Panda, dar oficialii Google recunosc ca nu orice continut copiat este automat considerat calitate proasta, atata vreme cat este bine organizat, folositor si nu este gandit sa atraga vizualizari de reclame. Din nou, vorbim de subiectivism si e clar ca trebuie cumva adaugata valoare. Un site cu nimic altceva decat continut copiat - legitim sindicalizat ori rescris pe baza altor surse de pe net - nu va castiga note mari, iar unul care copiaza doar pentru a obtine reclama va fi catalogat drept spam.

12. Reclamele fara valoare sunt spam
Un citat din documentul cu pricina: "Daca o pagina exista numai ca sa faca bani, pagina este spam". La Google, "sa faca bani" inseamna fara valoare a continutului. E in regula sa aveti reclame pe site si sa faceti bani din asta atata vreme cat aveti si continut de valoare care sa le sustina. Daca ati gandit un portal doar pentru a colecta bani, vorbim de un spam.
13. Evaluatorii Google folosesc Firefox
Evaluatorii de calitate sunt instruiti sa foloseasca Firefox, impreuna cu dezvoltatorul web add-on.
Sursa SeoMoz