ZF.ro informeaza : Televiziunea si producatorii incurajeaza "fratia" tabletelor si a televizoarelor
Pana la mijlocul lui noiembrie, producatorii de electronice Sony si Samsung vin cu o oferta comerciala care incurajeaza clientii sa achizitioneze in acelasi timp tablete si televizoare. Sony va propune o reducere de pana la 300 de euro pentru clientii care vor cumpara un model de televizor LCD Sony Bravia si o tableta Sony S. Samsung raspunde cu o reducere cuprinsa intre 250 si 500 de euro pentru cumpararea unui televizor din gama sa de produse si a unei tablete Galaxy Tab 10.1, scrie Les Echos.
Scopul acestor oferte este bineinteles stimularea vanzarilor a doua produse din aceeasi marca si, in special, al unui nou segment de produse, cel al tabletelor, deoarece cei doi producatori mizeaza pe dezvoltarea viitoare a pietei. Totodata, datele evidentiaza noile modalitati de utilizare a celor doua categorii de produse. Saptamana trecuta un studiu al companiei de cercetare in marketing Nielsen a descoperit ca aproape 40% din utilizatorii americani de tablete si smart¬phone-uri foloseau terminalul lor mobil in timp ce se uitau la televizor. Acelasi lucru se petrece si in Franta unde, potrivit unui studiu al agentiei FullSix, 68% din posesorii de tablete le utilizeaza "destul de frecvent" sau "foarte frecvent" in timp ce se uita la televizor.
Tableta poate fi folosita sub forma unei telecomenzi de dimensiuni mari, mai usor de folosit si interactiva. Cea de la Sony ii permite utilizatorului sa modifice volumul sau sa schimbe programele televizorului cu ajutorul razelor infrarosii. Pentru cei care au ecranele plate ale televizoarelor conectate la reteaua wi-fi, este posibil transferul imaginii de pe un ecran pe altul. Functia "All Share" de la Samsung permite transferul de fotografii si de aplicatii video de pe tableta pe televizor si invers. Aparatele Sony sunt dotate cu aceleasi functii, cu ajutorul tehnologiei "Throw".
In principal, tableta se comporta precum un al doilea ecran al televizorului si se poate compara cu orice televizor din punct de vedere al calitatii imaginii.
Canalele de televiziune au realizat ca lansarea unor aplicatii pentru iPad sau pentru Android va face disponibile programele lor TV pentru utilizatorii de tablete. Prin urmare, unii incearca sa incurajeze achizitionarea de tablete.
Este cazul postului francez Canal A care a lansat la inceputul lui noiembrie o oferta originala: pentru cei care se vor abona in perioada sarbatorilor ofera o reducere de 150 de euro pentru cumpararea unei tablete la alegere intre patru modele: iPad-ul Apple, Galaxy Tab al Samsung, Sony S si Optimus Pad de la LG.
"Pentru canalele de televiziune, tableta este un mijloc de a-si mari audienta in cadrul gospodariilor si de a dezvolta pe viitor noi servicii, cu o valoare adaugata mai ridicata. Ne putem imagina, de exemplu, ca maine tableta va permite interactiunea cu programul de la televizor, de exemplu telespectatorul va putea raspunde la intrebarile adresate in cadrul unei emisiuni de divertisment sau va putea posta un anumit program pe retelele sociale", explica Jean-Marie Le Guen, analist la NPA, o companie franceza care ofera consultanta actorilor din industria audiovizualului.