HotNews.ro informeaza : Accesul la Internet si publicitatea, principalele motoare ale cresterii pietei de media si divertisment in Romania in 2011-2015 - raport PwC
Industria de divertisment si media din Romania ar urma sa creasca de la 2,5 miliarde de dolari in 2010 la 3,8 miliarde in 2015, cu un ritm mediu anual de crestere de 8,8%, potrivit celor mai recente estimari ale PricewaterhouseCoopers, incluse in raportul "PwC Global Entertainment and Media Outlook 2011-2015". Potrivit raportului, cresterea pietei va fi sustinuta indeosebi de cea a accesului la Internet, iar in privinta publicitatii PwC estimeaza ca aceasta va avea un ritm de expansiune de 8,9% in perioada mentionata.
PwC estimeaza ca cea mai lenta evolutie va fi cea a cheltuielilor pentru produse media, care vor creste cu doar 4,7%. Segmentul accesului la Internet va avea in perioada mentionata un ritm mediu anual de crestere de 12,9%.
Potrivit raportului citat, piata romaneasca de media si divertisment va fi, pana in 2015, a treia cea mai dinamica din regiune, dupa Turcia (rata medie anuala de crestere de 13,2%) si Rusia (11,7%), fiind urmata de Polonia (7,1%), Republica Ceha (6,8%) si Ungaria (6,2%). Tot piata romaneasca va ramane, insa, una dintre cele mai mici din regiune, fiind estimata la circa o zecime din valoarea pietei de media si divertisment din Rusia.