Infiintarea si administrarea unui site pe internet necesita una dintre cele mai mici investitii initiale. Beneficiile pot fi insa consistente, prin incheierea contractelor de publicitate.
Internetul a deschis la ora actuala oportunitati deosebite in lumea afacerilor. Un business de succes poate fi demarat de un singur om, care lucreaza acasa, in fata calculatorului. In plus, o asemenea afacere este realizabila cu resurse financiare minime si intr-un timp relativ scurt. Pe termen lung, poate insa sa aduca venituri consistente. Totul consta in realizarea si promovarea unui site, profiturile venind din publicitate, in momentul in care site-ul este foarte accesat. Cu toate ca reteta pare simplista, cei care doresc sa-si deschida o asemenea afacere trebuie sa urmeze cateva sfaturi recomandate de specialisti.
In primul rand, trebuie stabilit care sunt scopul si audienta site-ului inainte de a trece la etapa de proiectare. De asemenea, trebuie sa fie conturat un profil al publicului caruia i se adreseaza site-ul, comparand ideea de afaceri cu site-uri care prezinta idei similare. Apoi, trebuie stabilit cat de des poate fi actualizat (zilnic, saptamanal, bilunar sau lunar, in functie de profilul ales). Dupa intocmirea unei idei de ansamblu asupra afacerii, se hotaraste ce materiale si informatii sunt necesare pentru a-l crea. Crearea propriu-zisa poate fi realizata printr-o firma de specialitate sau cu ajutorul cuiva care se pricepe mai mult in domeniu.
In afacerea on line, promovarea este sufletul afacerii. Cele mai cunoscute metode de promovare a unui site sunt prin intermediul motoarelor si directoarelor de cautare, prin e-mail (liste, ziare electronice, anunturi publicitare, liste de discutii), prin schimb de bannere, prin oferirea unor premii sau off line (ziare, reviste, afise, fluturasi etc.). Doritorii pot gasi informatii detaliate la adresele www.afaceri.net si www.idei-de-afaceri.go.ro.
Publicitatea on line este in expansiune
Cei care vor sa investeasca intr-un site trebuie sa stie ca o afacere on line necesita tot atata planificare, pregatire si promovare cat o afacere clasica. Nu se pot obtine bani numai prin realizarea unor pagini web si trimiterea site-ului respectiv catre motoare de cautare. La fel ca intr-o afacere clasica, mai intai trebuie sa ai un produs sau un serviciu care se cauta pe piata. Apoi trebuie sa-l vinzi folosind cele mai adecvate tehnici de marketing on line. Datele statistice si studiile de piata in domeniu semnaleaza faptul ca piata publicitatii on line este in continua crestere, la fel si numarul utilizatorilor de internet. Potrivit statisticilor, Romania are una dintre cele mai mari rate de crestere a numarului utilizatorilor de internet, acesta ajungand, la inceputul lui 2006, la 4,7 milioane. Vizitatorii au, in principal, varste cuprinse intre 18 si 39 de ani.
Cum numarul utilizatorilor este in continua crestere, si calitatea continutului se imbogateste, astfel ca publicitatea on line se va extinde, mai arata studiile in domeniu. In Romania, piata publicitatii on line a atins sase milioane de euro, iar la nivel mondial cifra este de 14 miliarde de dolari. Advertiserii opteaza pentru publicitatea on line datorita avantajelor pe care aceastale prezinta: publicul-tinta este tanar, dinamic, modern; o campanie de publicitate poate atinge publicul in timpul orelor de serviciu, are costuri relativ mici, presupune comunicarea directa si personalizata cu consumatorul, advertiserii pot accesa segmente precise de consumatori, datorita existentei site-urilor specializate.
Costurile unui site
- Plan de marketing + site web - 200 - 300 de euro
- Cumpararea domeniului (.ro) - 70 de dolari
- Hosting (taxa pentru a fi on line pe un server) - 2,5 euro/luna
- Upgrade (redesign) - 30 de euro