www.publika.md informeaza: Nu doar Google reactioneaza in mod preventiv la apropierea alegerilor europene, incercand sa contracareze cat mai bine raspandirea campaniilor de propaganda online, existand temeri justificate cum ca actori statali ar putea incerca sa influenteze rezultatul alegerilor si in alte platforme de socializare, cum ar fi reteaua Facebook, scrie go4it.ro.
Deturnarea retelelor de socializare si folosirea acestora in scop de propaganda este un pericol real, a carui subestimare poate pune companii precum Google si Facebook intr-o situatie de complicitate pasiva, riscand sanctiuni usturatoare mai tarziu.
Actionand in mod proactiv, administratorii Facebook anunta noi masuri pentru gestionarea continutului problematic distribuit de utilizatori individuali, dar mai ales cu ajutorul grupurilor de discutii.
Noile restrictii se vor aplica mai ales grupurilor de Facebook raportate pentru distribuirea repetata de Fake News, vizibilitatea postarilor in News Feed scazand dramatic. Dincolo de postarile pe teme politice, in categoria Fake News poate intra si continutul pe teme controversate, cum sunt campaniile antivaccinare.
Totodata, Facebook implementeaza si un algoritm Click-Gap menit sa asigure ca utilizatorii ca vor gasi mai putin continut de calitate indoielnica in News Feed. Acesta functioneaza scazand vizibilitatea postarilor care primesc in mod inexplicabil un volum mare de trafic, fara a avea o legatura evidenta cu alt continut foarte popular distribuit online de o sursa reputabila. Spre exemplu, multe din postarile clickbait se propaga in acest mod, folosind imagini si descrieri scandaloase menite sa forteze reactia utilizatorilor.
Totodata, Facebook pune mai mult accent pe verificarea manuala a continutului devenit viral, gestionand altfel neajunsurile sistemelor automate de filtrare a continutului.