Luni 4 februarie 2019 s-au implinit 15 ani de la nasterea a ceea ce avea sa devina un fenomen al lumii contemporane: Facebook. Pe 4 februarie 2004, Mark Zuckerberg a lansat reteaua dintr-un camin de la Harvard. In 15 ani, Facebook a schimbat modul cum tinem legatura intre noi, dar nu numai. A ajutat la organizarea de proteste, a lansat miscari sociale si nenumarate afaceri mici, dar a si influentat alegeri si ne-au transformat pe fiecare in furnizori de date. In 2004, Mark Zuckerberg avea 19 ani si era student la Harvard. In cautarea solutiei pentru o viata sociala de succes a creat, impreuna cu niste prieteni, reteta care avea sa-l faca miliardar. Se numea The Facebook si era un spatiu virtual unde oamenii puteau sa se cunoasca si sa-si creeze contacte. In numai o luna, jumatate dintre studentii de la Harvard se inscrisesera deja. Apoi, Facebook s-a raspandit in alte campusuri si in cele din urma in toata lumea.
- Angajamentul pe care ni l-am luat e sa indeplinim aceasta misiune de a face lumea mai deschisa si mai conectata a spus Mark Zuckerberg, presedinte Facebook.
Dintr-un site fara reclame si fara un plan de afaceri, Facebook a devenit in 15 ani o uriasa corporatie, cu 2,23 de miliarde de utilizatori in prezent. Si a depasit de mult rolul strict de socializare.
- Pe masura ce Facebook a crescut, oamenii de peste tot au capatat un instrument nou si puternic de a ramane conectati cu cei dragi pentru a-si face auzite vocile si a construi comunitati si afaceri, a mai spus Mark Zuckerberg.
Aparuta cu 3 ani inaintea iPhone, Facebook a facut cu succes saltul pe mobil, iar multi dintre utilizatorii sai actuali nu au accesat niciodata reteaua de pe un computer. Accesul a ramas gratuit, dar utilizatorul plateste totusi un pret, care multora, le-a devenit evident abia in ultimii ani.
- Modelul de afaceri este: ramaneti dependenti de platforma, dati-ne cat mai multe date posibil, lasati-ne sa va vindem datele publicitarilor. Ei ne dau bani care ne permit sa va oferim servicii si tehnologie foarte tare gratis, a spus Jesse Goldhammer, profesor la Universitatea Berkeley, California.
In ultimii 2 ani, Facebook a fost acuzata ca a contribuit la dezinformare si influentarea alegerilor. Cel mai mult i-au afectat imaginea dezvaluirile din martie 2018, cum ca o firma de consultanta a obtinut datele a milioane dintre utilizatorii sai si le-a folosit pentru a le influenta votul. Dar nimic nu i-a oprit cresterea. Numarul de utilizatori a crescut cu 9%, iar veniturile cu 30% anul trecut.

(Sursa: Pro TV)