MEDIAFAX: Facebook vrea sa revina la scopul pentru care a fost creat. Decizia loveste in publicitate, branduri si companii media. Cum explica Mark Zuckerberg schimbarea viziunii
Facebook va opera modificari in modul de functionare al fluxului de stiri, continutul media, de afaceri si cel publicitar urmand sa fie umbrit de subiecte care au potentialul de a starni discutii intre utilizatorii platformei online, potrivit bbc.com. Potrivit specialistilor in social media, modificarile anuntate de Mark Zuckerberg, cofondatorul si seful platformei online, pe pagina sa de Facebook, sunt semnificative. Astfel, continuturile publicate de companiile care activeaza in domeniile media, de afaceri si publicitate isi vor pierde din popularitate, sunt de parere reprezentantii Facebook.
Modificarile algoritmului care stabileste prioritatea mesajelor afisate utilizatorilor Facebook vor intra in vigoare in saptamanile urmatoare.
- Am primit mesaje de la comunitatea noastra, potrivit carora acele continuturi publice din domeniile de afaceri, publicitate si media le aglomereaza momentele personale, care ii ajuta sa se conecteze mai mult unii cu ceilalti, a scris Zuckerberg pe pagina lui, adaugand ca el si echipa sa simt ca au responsabilitatea de a se asigura ca Facebook nu afecteaza starea de bine a utilizatorilor retelei.
Din acest motiv, vor fi promovate mai mult continuturile publice care incurajeaza interactiunile sociale, de exemplu, subiectele legate de sport, programe TV si fluxurile video live. Zuckerberg este de parere ca timpul petrecut de utilizatori pe Facebook va creste semnificativ, ca durata si calitativ.
Intr-un mesaj publicat anterior pe pagina sa, Zuckerberg vorbea despre dorinta de a repara Facebook in 2018, explicand ca doreste sa se asigure ca utilizatorii sunt protejati de abuzuri si ca timpul petrecut de acestia pe reteaua de socializare este unul de calitate. De asemenea, el a vorbit despre manipularea opiniei publice practicata pe Facebook de anumite guverne, inclusiv cel din Rusia.
Intr-o anumita masura, Facebook va reveni la origini prin aceste modificari, reteaua online avand ca scop initial interactiunea sociala. Unii specialisti sunt de parere ca schimbarile ar putea duce la scaderea timpului petrecut de utilizatori pe platforma Facebook. Nu in ultimul rand, specialistii vorbesc despre faptul ca Facebook va inregistra pierderi financiare, a caror valoare nu este deocamdata cunoscuta.