Profit.ro informeaza: STUDIU Romanii sunt cei mai vulnerabili din UE in privinta datelor personale, 85% isi ofera datele pe internet IT&C
Romanii care utilizeaza internetul sunt cei mai vulnerabili din Uniunea Europeana (UE) din punct de vedere al folosirii datelor personale de catre alte entitati, in contextul in care doar 15% dintre ei au refuzat anul trecut sa-si ofere datele personale pentru a fi folosite in scopuri de publicitate, fata de o medie europeana de 80%, potrivit unui studiu publicat marti de agentia de marketing Perceptum. Studiul a fost facut folosind datele statistice oficiale emise de biroul european de statistica (Eurostat) in perioada decembrie 2016 - februarie 2017. Acelasi procent de utilizatori romani de internet - 15% - au limitat accesul celorlalti la profilul personal sau la continutul propriu livrat pe retelele sociale, fata de o medie a UE de 40%. Alaturi de romani, nici bulgarii nu sunt prea interesati de protejarea profilului lor, potrivit Perceptum.
- Nu stiu exact ce inseamna cookies si nu prea citesc politica de confidentialitate a platformelor online. Exista metode suficiente prin care se pot proteja in fata abuzurilor online, care ii impiedica inclusiv sa aiba o experienta reusita de shopping. Asta in conditiile in care comertul electronic va redefini segmentul de retail in anii urmatori, a declarat directorul executiv al Perceptum, Raluca Ghilea.
In UE, 7 din 10 utilizatori de Internet, cu varsta intre 16 si 74 de ani, constientizeaza ca, prin cookie-uri, se expun la abuzuri. In Romania, doar 4 din 10 romani (38%) sunt la curent cu existenta acestor fisiere si cu faptul ca acestea ofera detinatorilor de site-uri informatii cu privire la preferintele utilizatorilor in materie de cumparaturi, surse de informatie si vacante. In 2016, 31% din utilizatorii romani de Internet au furnizat informatii personale online (media europeana - 71%), in timp ce 24% au citit politicile de confidentialitate ale site-urilor (37% - media UE). In Romania, anul trecut, 70% din cei care au navigat online au facut-o de pe telefoanele mobile sau de pe smartphone si 26% au facut-o de pe tableta.

Sursa: profit.ro