marketing20.ro informeaza: Am vazut ca s-a dscutat mult zilele astea despre reach, afisari si unici pe paginile de Facebook si in social media in general (1, 2) si vreau sa fac cateva precizari, pentru ca mi se pare ca se fac niste confuzii grave.
Reach-ul unei campanii intr-un anumit mediu de comunicare este dat de totalitatea utilizatorilor UNICI, care au activat in acel mediu de comunicare in perioada campaniei. Pe o pagina de Facebook, spre exemplu, reach-ul e dat de totalitatea utilizatorilor (fani si prieteni ai fanilor), care au activat cel putin o data in retea intr-o perioada data si care ar fi putut vedea un mesaj publicat pe pagina respectiva (deci au fost expusi mediului).
Asta NU inseamna ca toti utilizatorii din reach au si vazut mesajul, ok? Au activat in mediul in care mesajul a rulat, Facebook in cazul nostru, dar nu toti au vazut mesajul.
Reach-ul e un indicator important pentru ca il comparam cu numarul de reactii, sau numarul de vizitatori unici trimisi pe un LP, sau numarul de afisari al unui banner si aflam cat de bine ne-am comunicat campania.
Avem un reach de 10.000 utilizatori activi intr-un anumit mediu de comunicare, iar LP-ul meu, promovat in acel mediu de comunicare, a primit 5000 de vizitatori unici? Am atins 50% din potentialul mediului respectiv. In functie de obiectivele initiale, rezultatul asta e bun sau rau.
Pe paginile de Facebook, spre exemplu, ca sa capitalizezi cat mai mult din reach-ul total, avand in vedere ca nu toti fanii sunt online la ora la care publici un mesaj, trebuie sa folosesti functionalitatea "Promote Post". Si tot asa.