digi24.ro informeaza: De ce mersul pe bicicleta e un risc tot mai mare in Romania
Vremea buna i-a scos pe biciclisti din casa, dar, in acelasi timp, a crescut si numarul de accidente in care ei sunt implicati. In ultimii 2 ani, potrivit politistilor, din ce in ce mai multi biciclisti au fost raniti ori si-au pierdut viata. De cele mai multe ori din vina lor. Romania, insa, este in coada clasamentelor europene atunci cand vine vorba de infrastructura pentru cei care folosesc vehicule cu doua roti. Materialul urmator contine imagini care va pot afecta emotional. Transportul pe doua roti e din ce in ce mai folosit, mai ales in orasele mari. E mai rapid si chiar mai sigur, sustin biciclistii.Politistii, dar mai ales imaginile surprinse de soferi ii contrazic. Unii dintre biciclisti trec pe rosu, merg pe banda a doua, nu semnalizeaza, circula prin stanga refugiului pentru tramvai si chiar pe contrasens. Nu se gandesc la riscuri si, de cele mai multe ori, sunt implicati in accidente.
Georgian Dragan, purtator de cuvant IGPR:
- Este o crestere a evenimentelor rutiere cu biciclete, asta pentru ca e vremea buna si ies mai multti, dar si pentru ca nu respecta regulile de circulatie. Conform legii, biciclistii trebuie sa foloseasca drumul public si sa se plimbe cat mai aproape de marginea din drrapta, incolonati, si sa nu foloseasca acele binecunoscute plutoane. Acestea sunt principalele cauze ale accidentelor rutiere din Romania. In 2014, biciclisiii erau pe locul 6, in 2016 au urcat pe locul 4. Asta inseamna ca in 3 din 10 accidente sunt implicati biciclisti, in cel putin doua cazuri ei sunt vinovati. Majoritatea accidentelor se produc noaptea, din cauza bicicletelor nesemnalizate, dar cel mai des pentru ca biciclistii schimba banda sau directia de mers si nu se asigura. Intre 150 si 200 dintre ei isi pierd viata anual in Romania, adica, aproximativ 10 la suta din numarul celor care mor in accidente rutiere.
Mihai Denes, Asociatia Adevaratii Veloprieteni:
- Numarul biciclistilor a crescut foarte mult in tara, de aici e si normala aceasta crestere a evenimentelor. Militam pentru educarea biciclistilor, sa-i invatam sa foloseaca infrasctura, sa respecte rosul la semafor, sa se asigure si sa semnalizeze. Romania este la coada clasamentului european in privinta infrastructurii pentru biciclisti. In timp ce in alte tari din vest exista benzi speciale si in afara localitatilor, autoritatile de la noi nu reusesc sa faca astfel de circuite complete nici in marile orase.

Sursa:Digi24