Descentralizarea administrativa ar putea lasa Ministerul Transporturilor si Infrastructurii fara controlul asupra patru aeroporturi si cinci companii in domeniul naval, care se ocupa de administrarea canalelor navigabile, a Porturilor Constanta, Galati si Giurgiu. Totodata, in domeniul transporturilor aeriene, Ministerul Transporturilor ar putea pierde calitatea de actionar majoritar la Aeroportul International Henri Coanda din Otopeni, Aeroportul Aurel Vlaicu din Baneasa, Aeroportul Mihail Kogalniceanu din Constanta si Aeroportul Traian Vuia din Timisoara. De asemenea, Aeroportul din Constanta este detinut in proportie de 60% de Ministerul Transporturilor, iar cate 20% din actiuni apartin Fondului Proprietatea si Consiliului Judetean Constanta. Pe de alta parte, Ministerul Transporturilor ar putea pierde controlul si a cinci companii unde este actionar majoritar, Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta, care are in subordine Portul maritim si fluvial Constanta, Administratia Canalelor Navigabile Constanta, care are la randul sau are in subordine Canalul Dunare - Marea Neagra, Administratia Porturilor Dunarii Maritime Galati, Administratia Fluviala a Dunarii de Jos Galati si Administratia Porturilor Dunarii Fluviale Giurgiu. Mai mult, descentralizarea administratiei - care ar trebui sa fie operabila in termen de 60 de zile -, ar insemna ca aceste aeroporturi si porturi vor trece de la ministere la administratia locala.