Q MAGAZINE: Saptamana Modei la Paris. Colectiile primavara-vara 2018 (Autoare: Cristina Gherghina)
Saptamana Modei de la Paris a adus in atentia publicului trendurile stabilite de unii dintre cei mai mari designeri vestimentari pentru sezonul primavara-vara al anului 2018. In perioada 26 septembrie-3 octombrie 2017, Paris a devenit capitala modei, incheind seria prezentarilor de moda, dupa ce la New York, Londra si Milano, designeri s-au impus prin cele mai bune colectii, dovedind faptul ca isi merita renumele. Daca muzeul Rodin a fost preluat de Christian Dior, Saint Laurent si-a instalat cartierul general la poalele turnului Eiffel, iar Givenchy a preluat Palatul de Justitie. Designerul Anthony Vaccarello a marturisit, privind spre Turnul Eiffel, ca prin noua sa colectie nu a dorit decat sa spuna povestea Saint Laurent si a Parisului. Creatiile sale au fost, prin urmare, adevarate lectii de stil si sarm parizian. Tinutele care au atras privirile au constat in rochii pe un singur umar, rochii-balon scurte din satin si din piele, dar si jachetele bomber pentru barbati. Claire Waight Keller a oferit un spectacol numit Transformarea Seductiei in numele casei de moda Givenchy. Pielea si paietele au fost reprezentative, in vreme ce imprimeurile au venit mai degraba din zona regnului animal. De altfel, designerul Waight Keller a admis ca a preluat doua elemente din creatia fondatorului casei de moda, Hubert de Givenchy, respectiv un motiv stilizat al trifoiului din 1961 si printurile de tip zebra, tigru si leopard din 1981. Cromatic, cele mai multe creatii au ramas in zona alb-negru sau negru si rosu. Pentru colectia Alexander McQueen, Sarah Burton s-a raportat la frumusetea ordonata a gradinilor englezesti, la care a adus un plus de accente rock. Am vrut sa surprind calmul englezesc si puterea vindecatoare a naturii”, dupa cum si-a explicat designerul intentia creatoare. Rochiile din sifon cu imprimeuri florale au fost combinate cu ghete si bocanci, aducand aminte de aristocratii englezi care gradinareau in galeriile lor , iar pardesiele din piele, reconstruite in moduri surprinzatoare pentru a capata rol de rochii, au fost gandite pentru zilele racoroase de primavara. Interesanta a fost si alaturarea dintre rochiile-camasa cu volane si pantaloni. Casa de moda, Christian Dior a prezentat o colectie care a pastrat linia feminista pe care a impus-o creatiilor sale inca de la instalarea sa pe acest post, in urma cu un an, Maria Grazia Chiuri, directorul executiv. Aceasta a fost inspirata de moda anilor '60 si '70, dar si de artistul francez-american Niki de Saint Phaelle. De la salopetele si rochiile din piele, cizmele pana la genunchi si pantalonii negri, pana la beretele sic, dar cu un aer revolutionar, si body-urile stralucitoare purtate cu fuste din tul transparent, intreaga colectie a incercat sa arate ca feminitatea si delicatetea pot fi etalate intr-o maniera care inspira incredere in sine si forta, nu doar fragilitate. Cizmele comode, realizate din materiale de tip plasa, stranse pe picior, au atras atentia editorilor de moda, Sarah Mower observand pentru revista Vogue faptul ca Grazia Churi a reusit sa gandeasca un model de incaltaminte comod, dar care subliniaza in acelasi timp frumusetea piciorului. In cazul brandului Balenciaga, cea mai recenta colectie a lui Demna Gvasalia a constat in alaturarea de piese din registre vestimentare diferite, suprapuneri aparte, dar si combinatii de culori care au conturat colectia intr-o maniera eclectica, moderna, in care hainele pot fi combinate ca intr-un puzzle fashion. In viziunea designerului Demna Gvasalia, propunerile sale vestimentare sunt menite pentru a fi practice, usor de combinat si, mai ales, sa se integreze firesc in moda street-style.