Observator de Calarasi informeaza: La Muzeul Dunarii de Jos puteti intalni ULTIMII DINOZAURI DIN TRANSILVANIA
In perioada 20 martie - 10 mai 2017, publicul calarasean poate viziona expozitia de replici de dinozauri intitulata ULTIMII DINOZAURI DIN TRANSILVANIA. Aceasta este realizata de Muzeul Dunarii de Jos din Calarasi, in colaborare cu Directia de Patrimoniu Cultural Universitar din cadrul Universitatii Babes Bolyai Cluj-Napoca. Dinozaurii au fost animalele vertebrate care au dominat ecosistemele terestre pe o perioada de aproximativ 160 de milioane de ani, prima data aparand pe planeta noastra cu aproximativ 220 de milioane de ani in urma, la sfarsitul perioadei triasice. La sfarsitul perioadei cretacicului, acum aproximativ 65 de milioane de ani, majoritatea dinozaurilor ar fi suferit o extinctie catastrofala cauzata de schimbarea temperaturii globale si de impactul Pamantului cu un meteorit urias de 10 kilometri diametru in golful Mexicului care a creat Craterul Chicxulub si ar fi incheiat nu numai perioada de dominare a uscatului de catre aceste animale, dar chiar si existenta lor. Se cunosc fosile de dinozauri de pe toate continentele. In Europa, celebre sunt descoperirile din Anglia, de care se leaga chiar si introducerea denumirii de dinozaur in stiinta de catre paleontologul sir Richard Owen (1942) sau cele din Belgia, de la Bernissart, de unde provin peste treizeci de schelete, in majoritate complete, de Iguanodon. In Romania, descoperirile de dinozauri sunt, deocamdata, extrem de rare, dinozaurii cunoscuti din tara noastra fiind exclusiv cretacici, apartinand ultimei perioade a Mezozoicului. Dinozaurii cretacic superiori din Transilvania au evoluat probabil izolati insular, ajungand in final la dimensiuni reduse, adevarati pigmei in comparatie cu formele asemanatoare lor, cunoscute din alte parti ale lumii. Faima lor a depasit nu doar limitele tarii noastre, ci si pe ale intregului continent. La ei fac referire tratate de referinta in paleoontologie, la fel ca si filmele documentare difuzate de canale cu o buna reputatie. Pentru a afla mai multe despre viata dinozaurilor, sunteti invitati sa cunoasteti dinozaurii care au trait in Transilvania, vizitand expozitia de replici deschisa la sediul Muzeului Dunarii de Jos, in perioada 20 martie - 10 mai 2017. Pretul unui bilet pentru adulti este de 4 lei, iar cel pentru copii, de 2 lei.

Sursa: observatorcl.info