Dezvoltatorul israelian AFI vrea sa cumpere proiectul Casa Radio din Centrul Capitalei, care zace in paragina de peste 20 ani. Valoarea ofertei: 60 mil. Euro. Dezvoltatorul imobiliar AFI Europe, prezent din 2005 pe piata din Romania prin AFI Europe Romania, a semnat o scrisoare de intentie neangajanta cu Plaza Centers N.V. pentru achizitia pachetului majoritar de actiuni al proiectului Casa Radio, situat in centrul Bucurestiului. Valoarea totala a ofertei se ridica la 60 de milioane de euro. AFI Europe a semnat o scrisoare de intentie neangajanta cu Plaza Centers pentru achizitia pachetului majoritar de actiuni al proiectului Casa Radio, situat in centrul orasului Bucuresti. Potrivit informatiilor, valoarea totala a ofertei se ridica la 60 de milioane de euro. Daca tranzactia se finalizeaza, AFI Europe va deveni actionarul majoritar al acestui proiect, cu o participatie de 75%. Restul pachetului de 25% din actiuni este detinut de autoritatile romane (15%) si de investitori terti (10%). AFI Europe Romania a achizitionat, anul trecut, un teren de 4,3 hectare in proximitatea AFI Cotroceni, unde va dezvolta un proiect mixt de birouri, spatii comerciale si locuinte. AFI Europe opereaza in Romania din 2005, unde compania a dezvoltat AFI Cotroceni, cel mai mare mall din Romania si unul din cele mai mari centre comerciale din Europa Centrala si de Est. AFI Europe va derula operatiunile de diligenta care, daca vor fi incheiate in mod satisfacator, vor conduce la semnarea unui pre-contract de vanzare-cumparare. Contractul definitiv de vanzare-cumparare este supus indeplinirii anumitor conditii. Plaza Centers a investit 85 de milioane de euro in lucrari de demolare, design si lucrarile la fundatie pana in 2010, atunci cand proiectul a intrat in conservare. Plaza Centers mai are la vanzare un teren la Brasov si unul la Miercurea-Ciuc, acolo unde inainte de criza a inceput constructia unui mall, dar care nu a mai fost finalizat. Prin vanzarea terenurilor si participatiei in proiectul Casa Radio, Plaza Centers marcheaza exitul de pe piata imobiliara din Romania.
Un nou centru comercial urma sa fie construit in locul Casei Radio, dupa semnarea unui partenerat public-privat, in 2006. Terenul si cladirea Casa Radio de pe cheiul Dambovitei au fost concesionate de statul roman pe o perioada de 49 de ani catre Plaza Centers. Aici urmau sa apara un mall, turnuri de birouri, un hotel si un centru de conferinte. La mai mult 10 ani de la semnarea parteneriatului, proiectul a fost abandonat.

Doron Klein, CEO AFI Europe Romania, nu a dat prea multe detalii despre noul proiect

- Casa Radio este un punct de reper in Bucuresti si achizitia proiectului este in concordanta cu strategia noastra de expansiune. Avand in vedere stadiul incipient al acestei achizitii, vom oferi informatii actualizate privind achizitia si planurile pentru acest proiect pe masura ce procesul avanseaza, a declarat Doron Klein, CEO AFI Europe Romania
Anul trecut, AFI Europe Romania a achizitionat un teren de 4,3 hectare in proximitatea AFI Cotroceni, unde va dezvolta un proiect mixt de birouri, spatii comerciale si locuinte. Alte proiecte majore ale companiei includ AFI Tech Park, un complex de birouri situat in centrul Bucurestiului, a carui prima faza a fost deja finalizata, AFI City, primul proiect rezidential al companiei in Romania, in cartierul Bucurestii Noi din nordul Capitalei, si AFI Brasov, un proiect mixt de birouri si spatii comerciale.
AFI Europe, subsidiara a AFI Properties, este una dintre companiile lider in ceea ce priveste dezvoltarea, managementul si investitiile din domeniul imobiliar, ce opereaza in Europa Centrala si de Est din 1997. Portofoliul AFI Europe include centre comerciale si proprietati de retail, parcuri de business si dezvoltari rezidentiale de mare amploare si dezvoltari cu utilizare mixta. AFI Europe opereaza in Romania, Cehia, Polonia, Germania, Bulgaria, Serbia, Ungaria si Letonia. AFI Europe opereaza in Romania din 2005. Compania a dezvoltat si gestioneaza AFI Cotroceni”, cel mai mare si de succes mall din Romania si unul din cele mai mari centre comerciale din Europa Centrala si de Est. Centrul comercial se intinde pe o suprafata inchiriabila de aproape 90.000 metri patrati (GLA) si ofera vizitatorilor sai o zona extinsa dedicata activitatilor de divertisment, care include o varietate de optiuni de petrecere a timpului liber si peste 300 de magazine ale brandurilor locale si internationale, vizitate in medie de 50.000 de clienti pe zi.