ADEVARUL: De ce este extrem de periculos drumul european E85 si de ce o sosea de mare viteza ar salva multe vieti: explicatiile specialistilor (Autor: Iulian Bunila)
Se fac noi pasi catre realizarea unui drum de mare viteza care sa lege Muntenia de Moldova, prin desemnarea proiectantului celor doua tronsoane dintre Ploiesti - Buzau si Buzau - Focsani. Pana va fi gata autostrada promisa, singura legatura intre Capitala si judetele din nordul Moldovei este drumul european E 85, sau DN 2, care a capatat un renume trist din cauza numarului mare de accident rutiere. In Romania, DN2 E85 se intinde de la Siret, prin Suceava, Falticeni, Roman, Bacau, Adjud, Focsani, Ramnicu Sarat, Buzau, Urziceni, Bucuresti, pana la Giurgiu. Aproape 80 de oameni au murit anul trecut pe aceasta ruta si 180 au fost raniti. Multe accidente s-au produs, din cauza ca unii soferi considera ca soseaua are doua benzi pe sens - desi, in realitate are doar una si un acostament. Potrivit specialistilor, E85 a fost proiectat prost, pentru ca acostamentul largit este confundat cu banda de circulatie. De fapt, in realitate, este o singura banda. Depasirile se fac de cele mai multe ori pe contrasens pentru ca nu este loc suficient si asa apar riscuri. Pentru ca pe fiecare sens soseaua are o banda de 3 metri si jumatate si un acostament ingust, doua masini mari nu pot circula in paralel. Reprezentantii asociatiei Pro Infrastructura sustin ca din aceasta cauza se produc multe accidente. Sunt si portiuni cu doua benzi, in linie dreapta, dar care imbie la viteza si depasiri. Din cauza vitezei excesive, a pietonilor neatenti din localitatile traversate de acest drum important, riscul producerii unor accidente mortale este foarte mare. Lipsa parapetilor dintre sensuri, il face si mai periculos. Politistii si soferii deopotriva spun ca este imperativa grabirea construirii unei autostrazi care sa ofere atat siguranta cat si reducerea timpilor petrecuti pe ruta dintre Bucuresti si judetele Moldovei. La 300 de kilometri parcursi pe autostrada, ar fi un avantaj de cel putin o ora, spune instructorul auto Nicu Morteci. Pana cand va fi gata autostrada spre Moldova, soferii solicita administratorului acestui drum periculos macar sa monteze separatoare de sens care sa-i tempereze pe soferii care se angajeaza in depasiri sau chiar intorc pe linie continua. Drumul european E85 face legatura intre Bucuresti si zona Moldovei; este un drum european, care traverseaza Europa de la nord la sud, de la portul Klaipeda, Lituania de la Marea Baltica, pana in orasul Alexandroupolis din Grecia, la Marea Egee. Drumul traverseaza Lituania, vestul Belarusului, nord-vestul Ucrainei, estul Romaniei si Bulgaria, trecand Dunarea pe Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse.

(Sursa: adev.ro)