Fondata la inceputul anilor '90, Auto Schunn este una dintre primele entitati Mercedes-Benz din Romania, avand ca principii de baza constructia si consolidarea perpetua a relatiilor cu piata romaneasca.
Grupul de firme romano-german Auto Schunn reprezinta a treia entitate Mercedes-Benz din Romania din punctul de vedere al volumului de vanzari si are reprezentante auto in Germania la Westendorf si in Romania la Arad, Deva, Suceava si Sibiu.
Auto Schunn este o afacere de familie ce in timp a devenit tot mai puternica. Anii trecuti, am reusit sa trecem pragul de 30 milioane de euro ca cifra de afaceri. Ne putem mandri cu performanta de a ne situa in topul firmelor mijlocii din domeniul nostru de activitate, spune Juergen Schunn care a infiintat compania Auto Schunn in anul 1993 si a vandut in Romania cinci masini in primul an de functionare, intr-o piata concentrata pe masini ieftine, neexistand finantari, dar cu o inflatie uriasa.

- Ce cifra de afaceri ati inregistrat anul trecut in Romania si Germania si cum au evoluat fata de anul anterior? Dar vanzarile de autovehicule Mercedes-Benz?
- In ambele piete, grupul Auto Schunn a inregistrat cresteri ca efect atat al influentei factorilor de piata, dar si desigur a strategiei de dezvoltare a grupului Schunn International. Piața auto din Romania se adapteaza la evolutiile economiei si resimte fidel miscarile din economia globala, din pietele financiare in plan national factorii de influenta directa sunt schimbarile legislative din domeniul auto precum taxele de prima inmatriculare, legislatia care incurajeaza inlocuirea parcurilor vechi cu tehnologia actuala, pachetele de oferta privind suportul de finantare, inclusiv aparitia leasing-ului operational.
Piata reactioneaza favorabil la valorile Mercedes-Benz, clientii sunt incantati de accesibilitatea la produsele si serviciile originale Mercedes-Benz pe care Auto Schunn le ofera in centrele sale din Arad, Deva si Suceava, si in curand si in Timisoara si Sibiu. Cifrele de afaceri sunt de ordinul a peste 35 de milioane de euro in anul precedent si contam pe o crestere in trendul pietei completat de ritmul de dezvoltare specific, astfel ca pentru acest am bugetat in Romania un nivel de peste 45 de milioane de euro cifra de afaceri.
- Care este pentru dvs activitatea mai profitabila, cea din Romania sau cea din Germania?
- In mod firesc, pietele au caracteristici individuale, integrarea indicatorilor de performanta a pietei romanesti cu cea europeana, in speta, cea germana, fiind inca la nivel de deziderat.
Dar avand in vedere nivelul investitional, cresterile economice favorabile, afacerea din Romania a devenit in timp mai profitabila. Procentul profitabilitatii este asemanator in Germania cu acela din Romania, activitatea fiind una identica. In domeniul auto discutam de profituri intre 0 si maxim 5,6% din cifra de afacere
Investitiile in locatiile noastre din Romania sunt conforme cu cele din intreaga Europa, investitiile in formarea profesionala a personalului inalt calificat sunt permanente, iar presiunea pe preturi reduce profitabilitatea. Strategia noastra pe piata romaneasca, aceea de a reinvesti an de an profitul si de a dezvolta noi locatii si noi locuri de munca genereaza perspectiva consolidarii poziției pe piata.
- Cum vedeti activitatea din acest an? Mercedes-Benz a urcat puternic, mult peste concurenta. Se resimte acest lucru in showroom?
- Vanzarile au crescut cu aproximativ 54% in 2016 fata de 2015, iar cifra de afaceri cu circa 29% in 2016 fata de anul 2015. In acest an asteptam cresteri asemanatoare.
Anul 2017 vine cu noi modele gandite de Mercedes-Benz si lansate inclusiv pe piata romaneasca. Clientele se diversifica, varsta clientilor nostri se diversifica si scade chiar sub 30 de ani iar clientela feminina ocupa un loc tot mai important in structura clientelei noastre. Produsele si serviciile Mercedes-Benz ofera un raspuns eficient unui public care se lasa cu placere fermecat si convins de siguranta tehnologiei de avangarda a produselor noastre.
- Ce estimari aveți pentru acest an pentru Romania si Germania? Unde veti vinde mai multe automobile?
- Anul acesta ne asteptam sa vindem in Romania aproximativ 1000 de autoturisme si in Germania peste 300 de masini.
Germania a fost prima noastra locatie infiintata de mine in urma cu peste 30 de ani, fiind motorul locațiilor din Romania. In anii 90, foarte grei din punct de vedere economic, locația din Germania a trebuit sa sustina puternic centrele din Romania de-a lungul a mai multor ani in care am investit cat a fost necesar pentru a se dezvolta de la sine. Aceste investitii s-au dovedit a fi exact ceea ce am gandit pe termen indelungat.
Pietele se diferentiaza desigur si din punctul de vedere al volumului. Insa, in Romania, piata este inca in adolescenta si prin urmare ritmul de dezvoltare de la un al la altul este mai accentuat. Piața germana este matura, este consolidata, aici cresterile vin preponderent prin diversificarea gamei de produse si noilor tehnologii, cum ar fi de exemplu motoarele tip hibrid si electrice.
- Cum vedeti piata auto premium in acest an?
- In dezvoltare, atenta la nou si adaptata la schimbarile din piata globala.
- Aveti clienti noi pentru noul E si noul S? Ce vanzari estimati pentru acestea?
Asteptam cresteri de circa 15% in acest an doar la aceste modele. Cresterile per total sunt mai considerabile.
Clientela noastra este bine informata. Disponibilitatea noilor modele, structura diversificata, formulele buy back oferite ca suport la schimbarea modelelor anterioare reprezinta elemente de confort pentru clientela noastra. Da, suntem pregatiti si avem deja clienti pentru noile modele Mercedes-Benz. Suntem prezenti cu evenimente de prezentare si pregatim lansarea noii Clase S.
- Care e cel mai scump automobil pe care l-ați vandut anul acesta in Romania? Dar in Germania?
- Mercedes-Benz S650 Maybach Cabriolet este autoturismul Mercedes-Benz care a incoronat valoarea portofoliului nostru de vanzari. Desi se va livra doar in luna august, modelul este deja vandut si asta ne inspira sa fim mereu conectați la nou si desigur la noi provocari ale pieței auto la nivel global.