DeCeNews informeaza: Cand incep lucrarile la Magistrala 6
Lucrarile la Magistrala 6 de metrou, care va asigura legatura cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni, ar putea incepe in 2017, investitia urmand sa ajunga la aproape 5,9 miliarde de lei (TVA inclus).
Potrivit unui comunicat al Metrorex, remis vineri AGERPRES, proiectul este inclus in Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti - Ilfov (PMUD) 2016 - 2030, in acest moment documentatia proiectului aflandu-se pe circuitul procedurii de aprobare prin Hotarare de Guvern.
- Metrorex informeaza publicul calator asupra stadiului investitiei prioritare Magistrala 6 de metrou - legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni. Demararea etapei de executie a Magistralei 6 de metrou este estimata pentru anul 2017. Avand in vedere ca Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti - Ilfov reprezinta un document de referinta pentru prioritizarea investitiilor din Programul Operational Infrastructura Mare 2016 - 2030, prioritizare ce are ca si element esential gradul de maturitate al proiectelor, Magistrala 6 de metrou este unul dintre cele mai avansate proiecte din punct de vedere al pregatirii documentatiei necesare acestei etape, afirma Metrorex, in comunicat.
Magistrala 6 de metrou va avea un traseu de 14,2 kilometri si va cuprinde 12 noi statii, cu urmatoarele denumiri: Statia 1 Mai (existenta), Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Bratianu, Aeroport Otopeni.
Pentru pregatirea si implementarea proiectului a fost semnat un acord de imprumut (martie 2010) intre Ministerul Finantelor Publice si Agentia Japoneza de Cooperare Internationala (JICA), in valoare de 41,870 miliarde de yeni. Valoarea imprumutului asigura finantarea serviciilor de consultanta, proiectare, supervizare lucrari si partial valoarea lucrarilor pentru executia structurii de rezistenta (33%).
Noua magistrala de metrou va creste atractivitatea transportului subteran prin diminuarea duratei de deplasare pe coridorul deservit, va contribui la protectia mediului inconjurator prin reducerea poluarii (gaze de esapament, zgomot, vibratii) si va oferi un nivel de servicii la standarde europene.