Pe Facebook a aparut un grupaj cu cu cele 5 poduri romanesti peste Dunare: cele doua de la Cernavoda (cel construit de Anghel Saligny si alaturi podul nou), Podul Prieteniei, de la Giurgiu-Ruse, podul Calafat-Vidin si podul rutier de la Vadu Oii. Lipseste din aceasta enumerare podul de la Fetesti peste bratul Borcea. Din presa mai aflam ca in curand vor incepe lucrarile la podul Macin-Braila. Tot pe Facebook, un fost calarasean noteaza: Cat timp liberalii vor fi la putere in Calarasi, podul Calarasi-Silistra ramane un vis prea indepartat.
Acelasi calarasean a publicat un text intitulat: Un esec al mandatului 2012-2016: tragerea pe linie moarta a proiectului podului Calarasi-Silistra.
In urma cu fix 4 ani se vorbea despre un al doilea pod peste Dunare, langa podul Prieteniei de la Giurgiu-Ruse, cu scopul de a injumatati timpul pe drumul spre litoralul bulgaresc. Era folosit atunci ca argument faptul ca 1 milion de romani care isi fac in fiecare an concediile in Bulgaria ar putea ajunge mai usor pe litoralul bulgaresc. Asa ca oficialii din Romania si Bulgaria s-au sfatuit in anul 2012 si au ajuns la concluzia ca e bine sa construiasca un alt pod peste Dunare, in apropierea celui care leaga Giurgiu de Ruse. Cam in aceeasi perioada au fost lansate si alte doua proiecte: un pod la Calafat-Vidin si altul la Calarasi-Silistra. Podul de la Calafat-Vidin s-a finalizat, dar cel de la Calarasi-Silistra nici nu a fost demarat. Guvernarea liberala din judetul Calarasi a inregistrat deci inca un esec dureros (pentru calaraseni) in mandatul 2012-2016.
Argumentele din 2012 pentru un nou pod peste Dunare sunt valabile si azi, dar nu la Giurgiu-Ruse, unde de bine de rau exista un pod (Podul Prieteniei), ci la Calarasi-Silistra. Costul unui astfel de pod sunt relativ mari, in jur de un sfert de miliard de euro (cam jumatate din costul podului Braila-Macin). Totusi, Romania si Bulgaria inca fac parte din UE si podul ar fi util pentru toti cetatenii europeni, din toate tarile europene, care circula inspre sudul Europei si pe cale de consecinta ar trebui ca UE sa asigure jumatate din banii necesari din fonduri europene, Romania si Bulgaria acoperind cealalta jumatate. Un pod la Calarasi-Silistra ar scurta timpul petrecut in trafic catre sud. Podul Calarasi-Silistra ar duce la scurtarea timpului in care turistii pot ajunge pe litoralul romanesc si bulgaresc. Dar avantajele pe termen lung vor fi mult mai mari pentru ca podul de la Calarasi-Silistra ar da o gura de oxigen pentru dezvoltarea mediului de afaceri din sud-estul Romaniei si nord-estul Bulgariei.