Argumente pentru construirea noului Pod peste Dunare la Calarasi-Silistra

estiri.ro - Stiri

Cauta in



RSS
 Stiri / Economie / Investitii
Argumente pentru construirea noului Pod peste Dunare la Calarasi-Silistra
Argumente pentru  construirea noului Pod peste Dunare la Calarasi-Silistra
Argumente pentru construirea noului Pod peste Dunare la Calarasi-Silistra
Primarul Calarasiului, Daniel Stefan Dragulin, i-a trimis o scrisoare lui Ponta
In atentia domnului Victor PONTA - Prim-Ministru al Romaniei
Stimate domnule Prim-Ministru,
In numele meu, al Primariei municipiului Calarasi, al Consiliului Local Calarasi, cat si in numele tuturor calarasenilor, va rog, in contextul analizei care se face la acest moment cu privire la stabilirea amplasamentului noului pod peste Fluviul Dunarea, intre Romania si Bulgaria, sa intreprindeti toate demersurile cu privire la excluderea oricaror argumente subiective in formularea alegerii privind locatia celui de-al treilea pod intre cele doua tari.
In ultima vreme au aparut informatii conform carora decizia ar inclina spre varianta Nicopole-Turnu Magurele, urmand ca, in acest mod sa fie legate un oras de 3.000 de locuitori (Nicopole) si un altul de 25.000 de locuitori (Turnu Magurele), in detrimentul celor doua comunitati, Calarasi si Silistra, mult mai numeroase ca populatie (65.000 de locuitori, respectiv 42.000 de locuitori). Mai mult decat atat, un eventual amplasament al podului intre Nicopole si Turnu Magurele ar favoriza doar partea bulgara, care, doreste dezvoltarea infrastructurii de transport care sa lege capitala Bulgariei - orasul Sofia, de Occident si nu de statele baltice, de a avea cat mai multe poduri peste Dunare care sa lege Bulgaria de Vestul Europei.
Interesul nostru, al Romaniei, ar trebui sa fie exprimat in sensul dezvoltarii armonioase a infrastructurii de pe teritoriul tarii , plecand de la principiile de baza ale dezvoltarii regionale si de la politica de coeziune a Uniunii Europene, al carei membru este si tara noastra.
Conform analizelor noastre, pentru argumentarea necesitatii si oportunitatii construiriii podului intre Calarasi si Silistra stau si alte elemente, pe langa cele mentionate mai sus, si anume:
- istoricul relatiilor cu Municipalitatea Silistra in ceea ce priveste construirea podului la Calarasi-Silistra din anul 2007; identificarea acestui amplasament in documente realizate la nivel international Strategia Dunarii realizata si publicata in anul 2010 de Comisia Europeana;
- caracteristici fizico-geografice, economice (operatori economici), pozitionarea cea mai favorabila in reteaua de transport rutier (una dintre putinele localitati din Romania amplasata pe doua coridoare de transport european: VII si IV, ar face parte din magistrala Istanbul-Sumen-Chisinau-Odesa-Kiev;
- aspect financiar - costuri mai mici de realizare a podului decat in alte locatii propuse;
facilitarea conectarii municipiului Calarasi cu Constanta si cu Silistra, existand astfel posibilitatea eliminarii blocajelor din sezonul estival de pe Autostrada A2;
- existenta unui studiu de fezabilitate pentru ocolirea municipiului Calarasi prin intermediului unei Sosele moderne de centura care sa faca legatura nemijlocita a podului cu Autostrada A2; acest drum este deosebit de important pentru Municipiul Calarasi, deoarece face legatura intre DN3 Calarasi - Bucuresti, DN21 Calarasi - Slobozia si DN3B Calarasi - Fetesti, si face tranzitul intre Bulgaria si Moldova, Ucraina.
- necesitatea interconectarii retelelor de transport fluviale si rutiere la Coridoarele Pan-europene de transport IV si VII, reprezentate in judetul Calarasi de Autostrada A2 si fluviul Dunarea;
- lungimea drumului parcurs in Romania de autovehiculele de transport marfuri vest-europene care tranziteaza tara in drum spre Orient.
- conectarea partii de vest a Romaniei cu sudul Uniunii Europene (Bulgaria, Grecia, Cipru) este asigurata prin podul de la Calafat, conectarea partii centrale a Romaniei, si in special a Municipiului Bucuresti, este asigurata prin podul Giurgiu -Ruse. Un pod la Turnu Magurele nu numai ca nu va aduce niciun beneficiu suplimentar Romaniei, dar va obliga partea de est sa foloseasca rute ocolitoare (cel mai probabil prin Giurgiu si in niciun caz prin Turnu Magurele) pentru traversarea Dunarii. Acest lucru va adauga dificultati suplimentare in calea comertului, in special dintre fostul spatiu sovietic, actual candidat la integrare Europeana (Ucraina, Moldova ), si Turcia, facand ca Romania sa piarda o alta oportunitate economica.
Fata de cele prezentate mai sus va rog sa analizati situatia reala existenta precum si perspectiva deosebit de favorabila a acestei decizii urmare careia amplasamentul viitorului pod peste Fluviul Dunarea, intre Romania si Bulgaria, sa fie in zona transfronaliera Calarasi-Silistra.
Cu deosebita consideratie,
Primar Daniel Stefan Dragulin
(Joi 16.04.2015 17:03, Mireille Astrid POPA) © estiri.ro
 Alte articole din aceasta categorie
Autostrada Ploiesti- Brasov va costa 1,36 miliarde de euro si va fi construita de CCCC International din China si Makyol din Turcia, in perioada 2020-2024 (22.05.2019)
Stadiile autostrazilor Bucuresti-Timisoara si Ploiesti-Brasov (17.05.2019)
CFR Infrastructura dubleaza linia Gara de Nord- Aeroportul Otopeni (20.04.2019)
Concorde Old Bucharest Hotel este locatia in care farmecul Centrului Vechi se imbina perfect cu facilitati de ultima generatie (20.03.2019)
Ilie Serbanescu: Salariile mici din Romania - simbolul aservirii si jecmanirii coloniale (15.03.2019)
Lucrarile la metroul spre Aeroportul Henri Coanda vor incepe in a doua jumatate a acestui an (10.03.2019)
AFI Europa vrea sa cumpere Casa Radio cu 60 de milioane de euro (12.02.2019)
Myplant & Garden 2019 (25.01.2019)
Incepe constructia autostrazii Sibiu - Pitesti totalizand 68 de kilometri (21.01.2019)
Dragos si Adrian Paval, proprietarii Dedeman, vor construi un stadion de 25 de milioane de euro la Bacau (14.12.2018)
 CURS VALUTAR
Vineri 10.04.2020
1 EUR 4.8278 lei -0.12%
1 USD 4.4355 lei -0.27%
1 HUF 0.0136 lei +0.93%
1 RUB 0.0598 lei +1.87%
1 BGN 2.4684 lei -0.13%
1 MDL 0.2398 lei +0.21%
1 Gr. AUR 237.0045 lei +0.31%
Toate valutele
Joi 09.04.2020, BNR
Penthouse de vanzare - Maria Rosetti 38
Interviu / Exclusiv
Inga Valerie: Pentru mine, familia este cea mai importanta

Inga Valerie: Pentru mine, familia este cea mai importanta

Ultimele cautari
accidente rutiere 28 08 2009 sos chitilei
berceanu si pogea
pe d n 56 b la kilometrul 10 20 m
nicolae
rezultate titularizare 2010 caraseverinhey1
presedintele romaniei 2012
ultima noapte la comitetul central
stirile pro tv deva 11 04 2010
rezultate radare 2009 prahova
juniori c suceava
Top cautari
telefonul telespectatorului la protv
rezultate
lista
antena
pro
accidente rutiere 2010 cluj bihor
isj satu mare posturi propuse pentru restrangere
rezultate titularizare educatoare bucuresti 2011
accident
raluca
Reteaua de siteuri

© 2002 - 2020 estiri.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
gazduit de fhr.ro
Pagina generata in 0.0553 sec.