Gandul.info : Vocea Rusiei il critica pe Ponta ca a folost tehnici invechite de manipulare: Timp de aproape doi ani, canalele RTV si Antena 3 au facut o propaganda contraproductiva in favoarea PSD. Atat i-a dus capul
Un articol de opinie publicat pe site-ul Vocea Rusiei sustine ca cea mai mare vulnerabilitate a PSD este in acest moment imaginea. Potrivit autorului Valentin Vasilescu, partidul a ramas dupa pierderea alegerilor un imens sac de box politic.
Articolul subliniaza faptul ca in turul doi nu a fost o confruntare intre Ponta, care trebuia sa castige alegerile, si Iohannis, ci o batalie intre compartimentele de propaganda ale celor doua partide, PSD nefiind nici pana azi capabil sa sintetizeze antidotul la propaganda anti-Ponta si sa-l ambaleze mediatic.
Vocea Rusiei noteaza ca si partidele din spatele din spatele lui Iohannis, PNL si PDL, sunt macinate de aceleasi metehne ca si PSD. Prin urmare PSD nu a fost infrant de vreun partid nou, curat, iesit din spuma marii, ci de procedee abil utilizate de adversarii sai care au tintit exact in punctele sale nevralgice. Procedee pe care structura de imagine a PSD nu a fost si nici acum nu este pregatita sa le contracareze. De aceea, in loc sa se distreze in Emirate, Ponta ar fi trebuit imediat sa analizeze la cald, cu mare atentie, filmul a tot ce i s-a intimplat in alegeri, scrie autorul.
Acesta adauga ca la capitolul propaganda PSD a fost facut KO. A fost nevoie de 10 zile de contra-campanie profesionista in turul doi, concentrata pe efectul mijloacelor moderne de comunicare din spatiul virtual, adica fix in domeniul imagine (propaganda), ca mecanismul electoral al PSD sa fie decredibilizat si sa ajunga sa mearga in gol, ca o flasneta.
Potrivit Vocea Rusiei, PSD avea la indemana mijloacele pentru a contracara aceasta propaganda. Este vorba de canalele de televiziune RTV si Antena 3. Numai ca timp de aproape doi ani, canalele RTV si Antena 3 au facut o propaganda contraproductiva in favoarea PSD, zi de zi. Pentru ca atat i-a dus capul pe directorii posturilor si pe responsabilii cu propaganda de la PSD (in principal pe Sebastian Ghita si pe Mihai Gadea ), cantitatea fiind cea care a primat, in detrimentul calitatii, transmite publicatia, vazuta la randul sau ca un organ de propaganda al guvernului rus.
Autorul le da lectii celor de la televiunile prietene ale PSD: Politica fiind o activitate practica, fiecare prestatie la TV nu trebuie sa se confunde cu frecventa pe sticla si foamea de popularitate a comunicatorilor din partid, ci trebuie sa lanseze un mesaj politic lucrat stiintific.