Senatorul Florin Constantinescu a sustinut o declaratie politica intitulata "Infrastructura rutiera - prioritate a PSD", pe care o puteti citi in continuare.
Una dintre problemele majore ale Romaniei, cu impact negativ asupra starii economice si sociale a tarii este absenta unei retele satisfacatoare de transport rutier rapid (autostrazi si drumuri expres). Romania are in acest moment putin peste 500 de kilometri de autostrada in operare si aproximativ 250 de kilometri de autostrada in constructie. Exista foarte multe tronsoane de drum national unde se remarca valori extraordinare de trafic (de peste 11000 de vehicule pe zi), ceea ce reclama existenta unor autostrazi sau drumuri expres. De asemenea, se poate afirma ca doar 35% din totalul de drumuri nationale si 15% din drumurile judetene se afla intr-o stare buna sau foarte buna.
Unul dintre cele mai importante obiective ale PSD, prioritate in Progamul de guvernare 2013-2016 se refera la infrastructura rutiera - strategia privind acest domeniu tinand cont de preluarea eficienta a traficului, dezvoltarea regionala echilibrata, eliminarea decalajelor, un sistem eficient de gestionare si intretinere a tuturor drumurilor nationale.
In luna mai, Ministrul Transporturilor a afirmat la Iasi ca lucrarile la autostrada Ungheni-Iasi-Targu Mures ce va lega Moldova de Transilvania, vor incepe in toamna anului 2015 si ar putea fi finalizate spre sfarsitul anului 2017. Documentatiile pentru scoaterea la licitatie a studiilor de fezabilitate privind segmentele de autostrada Ungheni — Iasi — Targu Neamt, Targu Neamt — Ditrau si Ditrau — Targu Mures au fost transmise catre ANRMAP spre validare si publicare, urmand ca anunturile de licitatie sa fie publicate in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.
Exista un orizont de asteptare in randul romanilor si anume ca, in curand, a traversa Romania de la est la vest si invers, nu va mai constitui o problema. In trei ani de zile, potrivit declaratiilor ministrului, se va finaliza Autostrada est-vest care va usura atat traficul de marfuri, comercial, cat si transportul de persoane.
In prezent, legatura dintre Moldova si Transilvania se desfasoara pe traseele DN 15B — DN 15 si DN 15 — DN 12C — DN 13B, care cu greu fac fata fluxului sporit de trafic. In acest context, Autostrada Targu Mures — Iasi — Ungheni devine o alternativa atractiva pentru traficul international de tranzit care se va desfasura intre Coridoarele de Transport Pan-european IV si IX.
De asemenea, o alta autostrada care se va realiza in perioada urmatoare este Autostrada Pascani-Suceava-Siret. Aceasta autostrada va fi realizata cu finantare din acciza pe combustibili, studiul de fezabilitate fiind publicat deja pe SEAP. Termenul de depunere a ofertelor este pana pe 16 iunie, dupa care se va propune inceperea licitatiei de lucrari.
Este important ca si la nivelul drumurilor nationale, judetene sau comunale sa existe dechidere si bunavointa pentru a rezolva unele probleme de infrastructura rutiera punctuale. Saptamana trecuta am avut o sedinta de analiza pentru intersectia Blagesti DN-28A. Am facut cativa pasi importanti impreuna cu primarul Municipiului Pascani si autoritatile locale si judetene, urmand sa identificam solutii concrete de finantare pentru acest obiectiv.
Consider ca, la fel de importante sunt si proiectele de infrastructura rutiera locala si o atentie sporita trebuie acordata si acestor proiecte. Fac un apel si catre Ministerele de resort pentru a se apleca si asupra acestor proiecte locale.