DCNews: Autobuzul romanesc, nedorit la noi in tara, ajunge la arabi

Autobuzele Roman Brasov nu au fost dorite de nicio municipalitate de la noi din tara. Fabrica brasoveana urmeaza sa incheie un contract de vanzare a celor sase autobuze Urban Crosstown cu un cumparator privat din zona Maghrebului.
Carol Rugacs, directorul fabricii, a declarat pentru economica.net: "Suntem aproape de a incheia negocierile pentru toate cele 6 autobuze pe care le avem, am mers pe un discount de peste 20% pentru a incheia mai repede afacerea. Cu acelasi potential client negociem si vanzarea catorva basculante si camioane pe care le mai avem. Ar fi vorba de un contract de circa 1 milion de euro".
Autobuzul a iesit de pe linia de productie a fabricii in 2008. Primul lot și ultimul a fost de 10 autobuze. Patru au fost vandute unor firme de transport international. Nicio primarie din tara nu a dorit autobuzele Roman.
Autobuzul Urban Crosstown are motorizare EURO 5, podea total coborata, caroserie autoportanta, dispozitive tehnice destinate sa faciliteze accesul persoanelor cu mobilitate redusa si sistem de siguranta care nu permite plecarea autobuzului cu usile deschise. Are o capacitate totala de 91 de persoane, pe scaune si in picioare si atinge o viteza maxima de 80 de km/h. Autobuzul are si o varianta cu podea joasa. Pretul de catalog este de 120.000 de euro.
La Uzinele Roman Brasov se mai produc camioane, autovehicule speciale pentru diverse industrii si tractoare. Fabrica a fost sustinuta de contractele cu Pentagonul pe autovehicule militare, insa contractul a fost pierdut.