Senatorul Suciu Matei a sustinut o declaratie politica cu titlul: "Despre legalitatea politicii de privatizare la CFR MARFA", pe care o puteti citi in continuare.

Doresc sa readuc in discutie subiectul privatizarii CRF MARFA, ca sa incheiem sirul de speculatii si acuzatii aduse de catre colegii nostri democrat-liberali cu privire la acesta.
Datele problemei, asa cum le cunoaste toata lumea, sunt clare si precise, si numai o incalcare a lor a putut duce la scurtcircuitarea procesului de privatizare.
In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni. Grupul Feroviar Roman a platit pana acum 30 de milioane de euro (o garantie de 10 milioane de euro si un avans de 20 milioane de euro) din cele 200 de milioane de euro la care s-a angajat.
Data de 14 octombrie, era termenul-limita pana la care Grupul Feroviar Roman (GFR) trebuia sa achite integral 300 de milioane de euro. Transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din actiunile CFR Marfa se realizeaza doar dupa indeplinirea cumulativa a cinci conditii, printre care emiterea avizului Consiliului Concurentei, si anume:
1. emiterea unei decizii din partea autoritatilor de concurenta
2. finalizarea de catre vanzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra companiei la data semnarii contractului si definitivarea structurii capitalului social al societatii in urma operatiunii
3. obtinerea de catre vanzator de la finantatorii interni si externi ai societatii a unui acord cu privire la modificarea structurii actionariatului societatii, ca efect al incheierii contractului
4. creditarea contului vanzatorului cu toate sumele datorate de cumparator
5. semnarea declaratiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de actiuni in registrul actionarilor si de actiuni al societatii.
Iata, 5 conditii foarte clar exprimate, care nu au fost indeplinite in totalitate de catre Gruia Stoica, in calitate de cumparator, ducand astfel si la anularea tranzactiei.
Dincolo de dezamagirile pe care le simte d-l Gruia Stoica, vizavi de modul in care s-au desfasurat lucrurile in cazul privatizarii CFR MARFA, tin sa precizez ca Ministerul Transporturilor si-a indeplinit obligatiile contractuale, iar d-na Ministru Ramona Manescu a confirmat acest lucru public, intr-o conferinta de presa.
Avand in vedere ca aceste conditii nu au fost indeplinite de catre GFR, cum era posibil sa aiba loc tranzactia?
GFR nu a furnizat nici macar informatii de baza, detalii privind piata, clientii, ce tipuri de marfuri transporta, ce cifre de afaceri are cu ei, practic esenta informatiilor lipsea, dupa cum a declarat Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.
Asadar, opinia legala atat a comisiei cat si a consultantilor a fost ca se aplica acel articol din contract care spune ca, daca intr-o perioada de maxim 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a hotararii de Guvern 526/2013, conditiile suspensive nu sunt indeplinite, prezentul contract se desfiinteaza fara a mai fi necesara punerea in intarziere.
Astfel, decizia Guvernului de a nu face concesii investitorului, prin amanarea termenului de plata, a fost una adecvata situatiei.
Mai mult, Comisia de privatizare analizeaza posibilitatea retinerii garantiei de catre stat, de 10 milioane de euro, depusa de GFR pentru participarea la licitatie, lucru de asemenea oportun.
In aceste conditii, de ce nu vorbesc colegii nostri democrat-liberali despre legalitatea unei privatizari dorite de toate partile si prefera sa infiereze problema drept un esec? Poate dumnealor nu sunt familiarizati cu termenul de "legalitate", mai ales acum cand Ministerul Transporturilor nu mai este sub umbrela PDL-ista, ( creand pana si frustrari prezidentiale).
Conchid prin a spune ca privatizarea se va face doar in termeni legali, discutiile cu cei de la FMI continuand, iar procedurile pentru o noua privatizare va fi pusa in practica cat mai curand. Retineti, asadar, ca nu se doreste o privatizare pe genunchi, ci o privatizare care sa raspunda nevoilor tuturor partilor implicate.