Romania are nevoie de investitii masive in infrastructura feroviara

estiri.ro - Stiri

Cauta in



RSS
 Stiri / Economie / Investitii
Romania are nevoie de investitii masive in infrastructura feroviara
Senatorul Niculae Badalau a sustinut in plenul Senatului din 1 Octombrie 2013 o DECLARATIE POLITICA cu titlul: 'Opriti "deraierea" transportului feroviar!', pe care o puteti citi in continuare :

In primul rand, vreau sa ma folosesc de acest prilej pentru a transmite, cu prilejul zilei de 1 octombrie, tuturor pensionarilor, persoanelor de varsta a treia din colegiul meu dar si din intreaga tara, gandurile mele cele mai bune si respectul pentru varsta, intelepciunea si toata activitate pe care au desfasurat-o de-a lungul vietii, si prin care au creat o parte a ceea ce Romania este astazi. Sa ne traiti, si iertati-ne daca nu intotdeauna v-am respectat asa cum se cuvine!
Revenind acum la declaratia mea de astazi, nu intamplator am ales s-o intitulez Opriti "deraierea" transportului feroviar!
In ultima vreme am primit din colegiul meu tot mai multe sesizari cu privire la problemele sociale si economice aparute odata cu disparitia din judetul Giurgiu a acestui mijloc de transport, cauzata de ruperea podului de la Gradistea de acum opt ani. Acum vestile proaste vin si de la CFR Marfa care a luat decizia de a desfiinta Punctul de Alimentare si Exploatare Giurgiu. Aceasta masura va lasa 32 de oameni fara locuri de munca, unii dintre ei aflati in pragul pensionarii.
Sunt convins ca probleme de acest fel sunt in toata tara, unde multe linii de cale ferata au fost desfiintate.
Lasat de izbeliste zeci de ani, capusat de societati profitoare, transportul feroviar a ajuns o povara a statului Roman. Ceferistii, "a doua armata a tarii" cum erau denumiti, au ajuns niste umiliti disponibilizati, dupa ani de pregatire profesionala.
Sa stiti ca, daca unui medic ii trebuie 6 ani de invatatura pentru a profesa, un mecanic de locomotiva are nevoie de 5 ani de pregatire profesionala.
In timp ce in Romania infrastructura de cale ferata a decazut, in Europa Occidentala acest tip de transport cunoaste o dezvoltare continua datorita atat impactului social, economic dar si de mediu.
Un studiu efectuat in acest domeniu arata ca impactul negativ asupra societatii, adus de activitatea de transport, este cauzat, in proportie de 93%, de transportul rutier, calea ferata fiind responsabila de numai 2% din efectele negative.
In plus,transportul feroviar face o importanta economie de spatiu deoarece o linie de cale ferata dubla duce mai multi pasageri, in acelasi interval de timp, decat o autostrada cu patru benzi.
Constatam cu ingrijorare cresterea numarului de victime ale accidentelor de pe sosele, dar v-ati gandit ca nu doar modificarea legislatiei rutiere este necesara?
In timp ce transportul feroviar se restrange, transportul aerian este mai putin dezvoltat si accesibil, este normal ca oamenii sa foloseasca ceea ce le este mai la indemana, adica transportul rutier.
Asa se face ca ne inghesuim toti pe soselele (in cea mai mare parte) proaste si inguste, cand am putea avea la indemana un alt mijloc, mai economic si mai relaxant, precum este trenul.
Dar asta inseamna investitii in infrastructura, siguranta, confort.
In 1831, Petrache Poenaru, primul roman care a calatorit cu trenul, in Anglia, declara ca "acest nou mijloc de transport este una din minunile industriei secolului".
Din pacate, la noi minunea e pe cale sa se stinga.
(Marti 01.10.2013 12:19, Mireille Astrid POPA) © estiri.ro
 Alte articole din aceasta categorie
Autostrada Ploiesti- Brasov va costa 1,36 miliarde de euro si va fi construita de CCCC International din China si Makyol din Turcia, in perioada 2020-2024 (22.05.2019)
Stadiile autostrazilor Bucuresti-Timisoara si Ploiesti-Brasov (17.05.2019)
CFR Infrastructura dubleaza linia Gara de Nord- Aeroportul Otopeni (20.04.2019)
Concorde Old Bucharest Hotel este locatia in care farmecul Centrului Vechi se imbina perfect cu facilitati de ultima generatie (20.03.2019)
Ilie Serbanescu: Salariile mici din Romania - simbolul aservirii si jecmanirii coloniale (15.03.2019)
Lucrarile la metroul spre Aeroportul Henri Coanda vor incepe in a doua jumatate a acestui an (10.03.2019)
AFI Europa vrea sa cumpere Casa Radio cu 60 de milioane de euro (12.02.2019)
Myplant & Garden 2019 (25.01.2019)
Incepe constructia autostrazii Sibiu - Pitesti totalizand 68 de kilometri (21.01.2019)
Dragos si Adrian Paval, proprietarii Dedeman, vor construi un stadion de 25 de milioane de euro la Bacau (14.12.2018)
 CURS VALUTAR
Miercuri 08.04.2020
1 EUR 4.8338 lei +0.05%
1 USD 4.4477 lei +0.07%
1 HUF 0.0135 lei -89.93%
1 RUB 0.0587 lei -0.34%
1 BGN 2.4715 lei +0.05%
1 MDL 0.2393 lei -0.29%
1 Gr. AUR 236.2803 lei +0.08%
Toate valutele
Miercuri 08.04.2020, BNR
Penthouse de vanzare - Maria Rosetti 38
Interviu / Exclusiv
Inga Valerie: Pentru mine, familia este cea mai importanta

Inga Valerie: Pentru mine, familia este cea mai importanta

Ultimele cautari
liste note examen suplinire prahova 28 august
top100 salarii sibiu lista
aparat
antena 1 pitesti de sambata
accidentat 2 ian 2010 crasna salaj lukacs zoltan
fit curves
calota ion
vasile blaga
posta maratei
rezultate titularizare educatoare iasi
Top cautari
telefonul telespectatorului la protv
rezultate
antena
isj satu mare posturi propuse pentru restrangere
pro
lista
accidente rutiere 2010 cluj bihor
accident
rezultate titularizare educatoare bucuresti 2011
raluca
Reteaua de siteuri

© 2002 - 2020 estiri.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
gazduit de fhr.ro
Pagina generata in 0.0550 sec.