Senatorul Niculae Badalau a sustinut marti, 24 septembrie 2014, in plenul Senatului, o declaratie politica cu titlul: "Calea ferata Giurgiu - Bucuresti, simbolul decaderii infrastructurii feroviare in Romania", pe care o puteti citi in continuare.

Pe data de 13 august 2013 s-au implinit opt ani de cand, in urma unei viituri pe raul Arges, podul de cale ferata de la Gradistea - Giurgiu s-a prabusit.
La vremea respectiva, luate si ele de val, dar de cel al promisiunilor, autoritatile au stabilit ca se va face o analiza tehnica si economica in vederea refacerii cat mai rapide a acestei structuri.
De atunci, in fiecare an preelectoral, am auzit aceleasi promisiuni, duse intr-un final si ele, dar pe apa Sambetei. Se pare ca numai copiii mai pot crede ca, daca, "podul de piatra s-a sfaramat, vom face altul pe rau in jos, altul mai trainic si mai frumos".
Pe langa importanta economica a acestei rute feroviare, ca parte componenta a coridorului paneuropean, exista si o latura istorica, simbolica daca vreti, a acesteia.
In primul rand este vorba despre calea ferata Bucuresti - Giurgiu, prima cale ferata din Romania de atunci, pusa in functiune la data de 7 septembrie 1869, si care facea parte, alaturi de construirea unui pod peste Dunare, din marele proiect de modernizare si deschidere a Romaniei spre lume, conceput sub domnia lui Carol I.
Astazi acest simbol nu mai exista, deoarece, din cauza prabusirii podului, circulatia trenurilor pe ruta Giurgiu - Bucuresti a fost deviata, generand importante costuri economice si sociale.
Alaturi de cale ferata, podul de la Gradistea reprezinta si el o marturie a vremurilor trecute.
Vechi de peste 100 de ani, podul a fost distrus in 1916 de bombardamentele germane si refacut, patru ani mai tarziu, in 1920.
Iata ca, la vremea aceea, au fost capabili sa reconstruiasca podul in doar patru ani, iar astazi, dupa opt ani, cu posibilitati de finantate europeana ne aratam neputinciosi sau, mai grav, indiferenti.
Stim cu toti situatia dezastruoasa in care se afla transportul pe calea ferata si infrastructura feroviara si tocmai de aceea mi-am permis sa consider ca "tragerea pe linie moarta" a primei cai ferate din Romania reprezinta un simbol al acestei decaderi.