Jurnalul National: Oprescu a prezentat raportul "Starea Bucurestiului". Dezvoltarea infrastructurii rutiere, prima prioritate

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a explicat vineri ca pentru fluidizarea traficului sunt necesare mari investitii in infrastructura rutiera, precum continuarea inelului principal de circulatie, in nodurile rutiere de la Razoare si Piata Sudului si inchiderea acestuia pe arcul nordic, precum si realizarea nodului rutier Ciurel-Virtutii-Splaiul Independentei, informeaza agerpres.ro.
De asemenea, se are in vedere construirea pasajului suprateran si a strapungerii bd. Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, precum si a pasajului suprateran peste calea ferata Heliade-intre-Vii - sos. Pantelimon.
Primarul general s-a referit, in prezentarea raportului "Starea Bucurestiului", si la realizarea de lucrari si artere rutiere tangente la nucleul central al orasului: bulevardul Uranus - Buzesti - strapungere Buzesti - Berzei - Vasile Parvan, iar la Piata Romana - un pasaj pietonal subteran si fluentizarea circulatiei rutiere in intersectie.
Edilul-sef vizeaza si executarea de lucrari care sa conduca la fluentizarea legaturilor intre reteaua stradala municipala si cea din zona metropolitana prin pasajele rutiere supraterane Prelungirea Ghencea - Domnesti si Catelu.
Tot pentru fluidizarea traficului, primarul general considera necesara crearea unui sistem de parcari publice subterane, precum Piata Alba Iulia, Walter Maracineanu, Gara de Nord, Piata Presei, Piata Charles de Gaulles, Parcajul subteran din zona Bibliotecii Nationale - zona Esplanada, parcari de descurajare ce vor fi construite la intrarile in oras si parcari rezidentiale in zonele dintre blocuri, acolo unde este posibil.
Conform raportului prezentat de primarul Sorin Oprescu, Bucurestiul are un mare deficit de retea rutiera (cca 13% din suprafata, in comparatie cu 20-25% necesar pentru buna desfasurare, asa cum este in marile orase), numarul de masini este azi de cca 7-8 ori mai mare decat in 1990 (peste 1,5 milioane de masini inmatriculate, fata de aproximativ 250.000).
De asemenea, volumele de trafic sunt de 10-12 ori mai mari decat in anii ‘90. Intr-o ora de trafic, se afla cca 240.000 de autoturisme, 31.700 autovehicule de transport de marfa si aproximativ 900.000 de pasageri ai transportului public.