Observator de Constanta : Proiectul Canalului Dunare - Bucuresti, sustinut de parlamentarii U.S.L. Constanta

Canalul Dunare - Marea Neagra a implinit 25 de ani de exploatare

Aniversarea a 25 de ani de la deschiderea Canalului Dunare - Marea Neagra a constituit un dublu prilej de sarbatoare pentru Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile. Pe langa evenimentul in sine, dedicat uneia din cele mai importante realizari in domeniul hidrotehnic, aniversarea a urmarit si readucerea in atentia opiniei publice, dar mai ales a clasei politice, a fratelui mai mic al C.D.M.N., Canalul Dunare - Bucuresti. Pentru acest obiectiv a fost intocmit un proiect de fezabilitate care, daca va fi sustinut din punct de vedere financiar, va debloca lucrarile la canal. Parlamentarii U.S.L. de Constanta, prezenti la eveniment, au anuntat ca sustin in bloc acest proiect si vor cauta si banii pentru materializarea acestuia. "Toti parlamentarii U.S.L. de Constanta isi vor asuma acest proiect. Intentionam sa gasim surse de finantare pentru acest proiect", a precizat Cristina Dumitrache, deputat U.S.L. O posibila varianta de finantare este atragerea de fonduri europene. "Noi incercam sa accesam fonduri europene. In conditiile in care nu vom reusi sa accesam fonduri europene, o sa aducem investitori straini", a declarat Florin Georgescu, directorul general al C.N. A.C.N., care a explicat ca, prin deschiderea acestui santier, vor fi create multe locuri de munca. "Se vor genera, in primul rand, in jur de 500 de locuri de munca, se va degreva traficul greu de pe zona Constanta - Bucuresti si zonele riverane Canalului Dunare - Bucuresti", a mentionat directorul.
Pe langa avantajele transportului fluvial, mult mai ieftin si de mare capacitate, comparativ cu actualele rute rutiere pe care se desfasoara schimburile comerciale, noul canal ar rezolva si problema irigatiilor localitatilor riverane. Canalul Dunare - Bucuresti era realizat in proportie de 70% in momentul 1989. Dupa schimbarea de regim, santierul a fost total abandonat, iar in prezent, dupa cum sustin specialistii, nu a mai ramas mare lucru. "Canalul Dunare - Bucuresti a fost vandalizat, distrus in cea mai mare parte. Am facut documentatia pentru reluarea lucrarilor. Documentatia a fost avizata de minister (n.r. - Ministerul Transporturilor si Infrastructurii)", a precizat inginerul Chiriac Avadanei, proiectantul sef al Canalului Dunare - Marea Neagra. Potrivit estimarilor specialistilor, lucrarile de constructia a canalului vor costa aproximativ 1,8 miliarde de euro.