ITM Dolj atrage atentia ca pasajul suprateran din centrul Craiovei avea nevoie de cai de evacuare pentru situatii de urgenta
Inca din prima zi de functionare, noul pasaj suprateran din centrul Craiovei isca discutii: Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Dolj a instiintat Prefectura Dolj si Primaria Craiova ca acest pod peste intersectia de la kilometrul 0 ar fi avut nevoie de scari sau cai de evacuare a persoanelor de pe pasaj in situatia unui accident de circulatie.

"Aceasta constructie nu are stabilite nici un fel de cai de evacuare"

"In luna iunie am facut o verificare la pasajul suprateran din centrul Craiovei, pentru a vedea daca sunt respectate prevederile Legii nr. 319/2006 privind protectia si securitatea muncii, ocazie cu care am constatat ca aceasta constructie nu are stabilite nici un fel de cai de evacuare. Am trimis pe 22 iunie o adresa oficiala constructorului SCT Bucuresti, prin care i-am pus in vedere sa identifice solutiile tehnice si sa realizeze aceste cai de acces si evacuare pentru situatii de urgenta pana la predarea acestuia catre beneficiar. Poate fi vorba de scari, poate fi vorba de lifturi pentru evacuarea persoanelor de pe pasaj, numai sa existe o asemenea cale de evacuare. Insa, acest pasaj a fost dat in folosinta, iar caile de evacuare nu au fost realizate, punand astfel Primaria Craiova intr-o situatie delicata. De aceea, am decis sa incunostiintam beneficiarul si Prefectura Dolj, cu scopul de a lua masurile legale si a preveni eventualele situatii nedorite", a declarat Catalin Mohora, directorul general al ITM Dolj.
Seful ITM spune ca nu e nevoie de o modificare a constructiei, ci doar, eventual, de adaugirea unei scari de evacuare pe exteriorul pasajului, "ori chiar de un simplu marcaj pe marginea caii de rulare, prin care sa se desemneze un spatiu cu o latime de o jumatate de metru sau un metru, semnalizat corespunzator, pe unde s-o ia persoanele ramase pe pod, spre exemplu in cazul in care s-a stricat masina sau tramvaiul cu care circulau".

"Nici un pod la care am lucrat nu are prevazute astfel de scari de evacuare"

Constructorul considera insa ca nu e nevoie de asemenea scari sau cai de evacuare:
"Cand inspectorii au venit in control pe pasaj si m-au intrebat pe unde coboara oamenii in caz de accident, le-am raspuns simplu: pe la capete! Le-am spus ca eu construiesc poduri din 1980 si nici un pod la care am lucrat nu are prevazute astfel de scari de evacuare. Pe de alta parte, pasajul nu are trotuare, pietonii nu au voie sa circule pe el, asa ca, daca am pune o scara, se iveste o alta problema: cum ii impiedici pe oameni sa urce pe acolo pana pe pasaj? Pentru ca nu poti nici sa pui sub cheie o asemenea scara...", a declarat ing. Gabriel Nicolau, directorul Agentiei Poduri din cadrul SCT Bucuresti.
Nicolau sustine ca, la nevoie, pietonii au un spatiu pe unde ar putea circula in siguranta: "O pot lua pe pasaj, pe zona mediana dintre cele doua linii de tramvai, printre cele doua linii continue trasate, unde exista un spatiu de aproape un metru latime pe unde pot cobori catre capete".
Reprezentantul SCT spune, insa, ca si daca ar fi vrut, n-ar fi putut realiza aceste cai de evacuare. "Asa cum le-am raspuns si celor de la ITM, nu putem sa realizam asemenea cai de evacuare atata timp cat acestea nu exista in proiect", a mentionat directorul Agentiei Poduri a SCT.

"De ce imi puneti mie aceasta intrebare?"

Decizia privind construirea unor cai de evacuare ramane, asadar, la latitudinea Primariei Craiova. Insa, primarul Olguta Vasilescu nici nu vrea sa auda de asa ceva: "De ce imi puneti mie aceasta intrebare cu privire la scarile de evacuare ale pasajului? Ar trebui sa le puneti intrebarea celor care au intocmit si avizat proiectul", a raspuns primarita municipiului, intr-o conferinta de presa de ieri, cand a fost intrebata de construirea unor asemenea scari.
Chestionati in legatura cu aceasta disputa, reprezentantii Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Dolj au raspuns - prin vocea purtatorului de cuvant, maiorul Florin Cocosila, ca "pasajul suprateran nu se supune avizarii/autorizarii, nu face parte din categoriile de constructii si amenajari care sunt stipulate de HG 1739/2006, deci nu are nevoie de aviz pe linie de situatii de urgenta".