Ford a demarat productia de serie a modelului B-Max, care va fi produs exclusiv la Craiova. Fordul "oltenesc" costa de la 13.400 de euro si pana la peste 20.000 de euro, cu toate tehnologiile incluse.
Ford a lansat ieri productia de serie a primului model fabricat la Craiova - B-Max. Evenimentul a fost organizat la aproape o luna de la lansarea productiei motorului EcoBoost de 1.0 litri, in trei cilindri, care se fabrica atat in Romania, cat si in Germania si care deja a primit distinctia de "Motorul anului". "Dedic aceasta reusita fiecarei persoane care lucreaza in aceasta fabrica", a spus de la tribuna presedintele Ford Romania, Jan Gijsen. John Fleming, fost presedinte al Ford Europa, actualmente vicepresedinte, tot un mesaj dedicat oamenilor, a transmis: "Aceasta este una dintre cele mai mari investitii straine din istoria Romaniei. Arata un angajament mare din partea Ford, dar si increderea in oamenii de la Craiova". Stephen Odell, presedintele actual al Ford Europa, a mentionat ca vor mai fi angajari in fabrica din Craiova, dar nu a precizat nici numarul noilor locuri de munca, nici data cand se vor face angajari, ci a mentionat doar ca "in curand". Daca inainte se vorbea despre 60.000 de masini in 2012, ieri, oficialii de rang inalt ai companiei nu au dorit sa avanseze o estimare a volumului de productie de anul acesta, mentionand ca vor fi cunoscute datele peste o luna.

Un nou motor intra in fabricatie de la anul
Ford a anuntat ieri ca, pe langa motorul EcoBoost de 1.0 litri, proaspat intrat in fabricatie, uzina mai pregateste lansarea altui motor, de 1,5 litri, pe benzina. Cel mai probabil, noul motor va intra in fabricatie la inceputul anului 2013. Compania nu a anuntat, ieri, absolut nimic, despre viitorul model Ford care se va produce la Craiova, asa cum anuntase anul trecut.
Infrastructura lasa de dorit
Presedintele Ford Europa nu a ezitat sa bata diplomatic obrazul autoritatilor in ceea ce priveste infrastructura rutiera: "Craiova va exporta peste 90% din productie. Luand asta in considerare, transportul si logistica sunt foarte importante. Sunt investitii deja realizate in infrastructura, dar mai trebuie facute multe imbunatatiri". Presedintele Consiliului Judetean Dolj, Ion Prioteasa, a mentionat ca investitiile in infrastructura se vor face, fie ca este vorba despre drumul expres sau de Autostrada Sudului.

B-Max are emisii reduse de noxe
Noul B-Max va fi de vanzare in Europa spre sfarsitul acestui an si va fi lider de clasa la consumul de combustibil si emisii CO2 in ambele versiuni de motorizare - motorina si benzina, informeaza compania producatoare. Avand sistemul Ford Auto-Start-Stop ca standard, motorul EcoBoost de 1.0 litri si 120 de cai-putere al Ford B-Max atinge emisii CO2 de 114g/km si un consum de combustibil de 4,9 l/100 km (57,6 mpg), fiind cu 15% mai economic decat principalii sai competitori.
B-Max va fi disponibil cu ambele versiuni de 100 CP si 120 CP ale motorului EcoBoost de 1.0 litri. In Craiova, exista deja doua persoane care au comandat masina B-Max, pe baza catalogului de prezentare. Primii clienti beneficiaza de reducere de 1.000 de euro. Vehiculul va fi prezent in show-room-uri in august, iar primele livrari se vor face in septembrie.

Istoria Ford la Craiova
12 septembrie 2007- AVAS semneaza cu Ford, la Salonul Auto de la Frankfurt, preluarea Automobile Craiova.
21 martie 2008 - se efectueaza transferul de proprietate intre AVAS si Ford Motor Company pentru fabrica auto din Craiova. In patru ani ar fi trebuit sa fie angajate 3.700 de personae, iar productia de masini trebuia sa ajunga la 300.000 de unitati pe an si tot atatea motoare.
21 ianuarie 2010 - statul roman garanteaza in proportie de 80% un imprumut de 400 de milioane de euro obtinut de catre Ford de la Banca Europeana de Investitii. Acel imprumut a fost utilizat doar partial in uzina din Craiova. Restul a fost folosit pentru a moderniza Centrul de Excelenta din Germania, unde este un puternic centru de cercetare al Ford.
8 septembrie 2010 - incepe asamblarea utilitarei usoare Transit Connect pe liniile de productie de la Ford.
8 august 2011 - statul roman a blocat ajutorul de stat pentru Ford, din cauza ca investitorul nu a realizat ce a promis. In loc de 143 de milioane de euro pe care trebuia sa-i primeasca de la stat compania, au fost platite doar 14 milioane de euro.
17 octombrie 2011 - Ford opreste asamblarea Transit Connect in uzina din Craiova, iar productia se muta la Valencia, in Spania.
6 martie 2012 - a fost lansat la Salonul Auto de la Geneva primul Ford oltenesc, Ford B-Max care a intrat ieri in productia de serie.
13 martie 2012 - ajutorul de stat acordat Ford pentru investitii a fost plafonat la 75 de milioane de euro. In acelasi timp, Ford a lansat noi promisiuni: intre 1 ianuarie 2013 si 31 decembrie 2017, Ford va realiza o productie de automobile de 810.000 de unitati si o productie de motoare de 1,5 milioane de unitati.
20 martie 2012 - Ford a facut anuntul de angajare a 500 de oameni in Craiova.
29 aprilie 2012 - in timp ce se faceau recrutari, iar 7.000 de craioveni depuneau CV-uri pentru un loc la Ford, compania anunta un program de disponibilizari voluntare a circa 250 de oameni. Cei aproape de varsta de pensionare puteau sa se inscrie pe liste.

Dotari
- masina nu are stalpul din mijloc (acesta fiind incorporat in usi), iar deschiderea usilor asigura acces facil in habitaclu;
- sistem SYNC, prin care masina poate efectua un apel de urgenta, in caz de accident;
- "Active City Stop", cu ajutorul careia mașina poate evita coliziunile la viteza redusa, in oras.

Nou director general la Ford
Henrik Nenzen, de 66 de ani, director general al Ford Romania, se retrage din activitate la sfarsitul lui iunie, dupa 41 de ani de activitate devotata in slujba Ford Motor Company. Nenzen este urmat in functia de director general al Ford Romania de Zoltan Brassai, de 49 de ani, actualmente director operatiuni al Ford Romania. Noua numire intra in vigoare incepand cu 1 iulie 2012.
(Sursa: Gazeta de Sud)